Autor Tema: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone  (Pročitano 40827 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 7879
    • Ivan's Blog
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #300 poslato: 14.08.2017 19:35:55 »
Dobro, evo, Atila, samo zbog tebe: treba da reinstaliram Windows (zato sto treba da formatiram disk, razdesio mi se Fusion Drive zbog APPLE-OVE GRESKE!!!! jeste) i onda cu da sednem i sve ispodesavam sto mogu i namestim i valjda ce raditi ok.


Ja nekako osecam da ti mrzis taj Windows Update - sto donekle i razumem. Ali onda krene taj mega-denial - ne, NECU da se upoznam sa time, ne zanima koliko je postalo to jednostavno, NECU da kliknem, NECU da restartujem, NECU NECU NECU ... Please wait, rebooting.... I onda bude MAMU TI, VIDIS DA NE RADI!!#@%!#$^%!#$


O, pa siguran sam da ima i toga. Ali to ne znaci da ja sedam za PC sa nekim blind hatredom i jedva cekam da mi se restartuje da bih imao sta da kritikujem.
« Poslednja izmena: 14.08.2017 19:39:22 Ivan »
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15623
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #301 poslato: 11.09.2017 16:55:13 »
https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/9/11/16286358/xiaomi-mi-notebook-pro-features-specs-pricing

Šta kažete na ovu vest? Meni ovo deluje kao super laptop... Rezolucija ekrana je šit doduše.




Van mreže DieH@rd

  • Living in 1080p
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 14955
  • :-/ Prosuo sam sok na tastaturu... :-/
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #302 poslato: 11.09.2017 17:40:29 »
1080p je OK, mada cena je pozamasna.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 7879
    • Ivan's Blog
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #303 poslato: 11.09.2017 18:42:58 »
https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/9/11/16286358/xiaomi-mi-notebook-pro-features-specs-pricing

Šta kažete na ovu vest? Meni ovo deluje kao super laptop... Rezolucija ekrana je šit doduše.





Ne znam kakav je laptop, ali mi je nekako bezveze sto direktno krad.... kopiraju MBP izgled (i ne, nije kao "lici", nego bas to rade, Xiaomi je poznat po tome.... nesto ranije su iskopirali MacBook).

Pre bih uzeo malo skuplji Dell XPS 15" koji dolazi sa GeForce 1050. Doduse, i taj ima 1080p ekran, a ako ga unapredis u 4K, cena dosta raste. Nemam pojma, eto, ja bih pre uzeo neki Dell ili HP, nesto mi ovo deluje.... kao svojevremeno "Reacbok" patike. :)
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 7879
    • Ivan's Blog
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #304 poslato: 12.09.2017 07:24:54 »
1080p je OK, mada cena je pozamasna.

1000 dolara za dobar laptop se smatra vrlo povoljnom cenom. Vecina kvalitetnih 15" laptopa kosta $1500-2000 a MBP-ovi i Surface-i idu i do $3000, 4000. Ono sto ljudi kupuju ovde, u rangu  $500-600 su jeftini, low quality laptopi (vrlo spori 5400rpm HDD diskovi, ekrani sa TN panelima, razni Celeroni i jeftin build quality). Laptops are just pricey, man.
« Poslednja izmena: 12.09.2017 07:26:59 Ivan »
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15623
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #305 poslato: 12.09.2017 09:12:05 »
Da, toliko sam i ja skontao. $1000 je ono bare minimum ako nećeš plastikanerski krš koji će da se oguli i raspadne za godinu dana.

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 4906
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #306 poslato: 12.09.2017 13:13:11 »
Ovo je za "Hocu da izgleda kao Mac, ali bez da moram da teram Mac aplikacije* i platim Mac cenu". Klasicni Xiaomi. Build quality im je obicno osrednji (nije katastrofa, ali vrlo daleko od Applea), nisam siguran da bih Xiaomi ikada nazvao Mac killerom, vise kao lookalike. U Kini dobro prolaze jer imaju sjajan lokalni community/PR, cena im pomaze na trzistima koja su osetljiva na cenu, ali to je to IMO.

*U Kini je MacOS minus posto veliki deo contenta iz appstore-a nije dostupan

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 7879
    • Ivan's Blog
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #307 poslato: 12.09.2017 15:38:49 »

*U Kini je MacOS minus posto veliki deo contenta iz appstore-a nije dostupan

Nevezano za to, nemam pojma kako je u Kini, ali gomila Mac apps uopste nije u Mac App Store, koji je poprilicno tuzan (jedino gore od toga je Windows Store.... haha, salim se, salim se, ne salim se). Uglavnom su sve vaznije apps od onog sto se zove Registered Developer.

Jeste, ima dosta apps koji su u MAS, ali mnoge apps postoje u obe verzije, tipa Evernote. Microsoft neke svoje aplikacije drzi u MAS a neke van - tipa Office nije Mac App Store aplikacija, Skype nije, ali OneDrive i OneNote jesu.

Offtopic :)
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15623
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #308 poslato: 22.09.2017 09:29:14 »
Za mene je Google zao zato sto tvoje privatne podatke prodaju drugima, koristeci opskurne pravne formulacije i rupe u zakonima da to urade bez tvoje dozvole i znanja. Ne mislim da su im zaposleni zli ili da im proizvode prave zli geniji u podzemnim laboratorijama, ali mislim da im je ceo koncept poslovanja zao. Nije metafora. Pretpostavljam da bih mogao da ublazim tu tvrdnju i kazem da su neki aspekti Google-a zli.

Ivan reče ovo u Son of Shoutbox temi, pa reko da premestim ovamo.

Koliko ja razumem stvari:

1. Google skuplja podatke o tvom korišćenju neta i navikama u neuronskoj mreži. To znači da ne postoji nigde neka excel tabela u kojoj piše "Ivan voli Midget Porn". Ali svaki put kad Ivan pogleda Midget Porn, konekcija između noda 189791234123542 i noda 239089078380473 u neuronskoj mreži postaje sve bitnija. Ta informacija je potpuno nebitna i nečitljiva bilo gde van google-ove neuronske mreže.

2. Google ne prodaje podatak da Ivan gleda Midget Porn nikome. Niko ne dobije tu informaciju. Ne dobije čak ni informaciju da su nod 189791234123542 i nod 239089078380473 usko povezani. Ono što dobiju za svoje pare je usluga kojom Google-ova neuronska mreža plasira relevantne oglase i sličan sadržaj Ivanu.

Tako da nema govora o prodavanju tvoje privatnosti jer ona nije napustila google. Da odeš tamo nekom CEO-u neke kompanije koja plaća Google-u i staviš mu pištolj na čelo i tražiš da ti izlista sve što znaju o tebi preko Google-a ili povlačiš obarač, morao bi ili da ga ubiješ ili da odustaneš. Jednostavno ne znaju ništa o tebi. Pitanje za bear-a ili nekog ko se razume u te neuronske mreže. Da uperiš pištolj Google direktorima u glavu i tražiš isto, da li bi oni mogli da izvuku te podatke? Ili je to jednostavno nepoznanica skrivena u neuronskoj mreži? Verovatno bi mogli zar ne?

3. Kada ti nikad ne bi saznao da google radi to što radi, koje bi posledice osetio? Ja kontam da je maksimum neka čudna reakcija tipa "Hmm... kako su znali da me baš ovo interesuje? Weird". Koliko ja vidim ovo je više stvar principa i morala nego što je stvarno neko oštećen.



Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 4906
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #309 poslato: 22.09.2017 12:03:26 »
Da razjasnimo dve stvari - moze li Google *direktno* da kaze *zasto* misli da ti volis midget porn? Ne (jer, kao sto kazes, to nije if-then-else proces). Sa druge strane, "sve sto znaju o tebi" ukljucuje

1. Storage vezan za tvoj account (gmail, google drive-a, etc)
2. Usage history ( https://myactivity.google.com/item )
3. Licne identifikatore ( google now recimo skladisti kao mp3 sve sto si mu ikad rekao )

...ima verovatno jos par, koje sam zaboravio ali shvatate poentu. Ne verujem u tom smislu da Apple ima "anonimnije" podatke o tebi nego sto ga ima Google (Apple je "manje opasan" prvenstveno jer nema svoj search engine i drustvenu mrezu, odnosno jer nije cest mail provider).

Ono sto je AFAIK (barem na papiru) bolje kod Apple-a jeste da nema reuse klauzulu - FB/Goog/Twitter/etc imaju pravo da koriste *sve* tvoje materijale u "bilo koje svrhe". Teoretski ovo znaci da recimo FB u neku svoju reklamu moze da stavi sliku koju si okacio na FB bez da te pita. U praksi ovo je defanzivna klauzula koja vise sluzi da izoluje firme od bilo kakvih tuzbi i rupa u zakonu, a ne zato sto ZELE da koriste tvoje slike i sl.

Neke od tih stvari se drze u TPM hardveru (to je onaj kripovani djavo) i to niko ne moze da izvadi, nema veze jel' u pitanju iPhone ili adekvatno napravljeni Android (u tom smislu je cela prica pre godinu dana kako se Apple bori za privatnost bila vise PR nego realna razlika u odnosu na druge firme).

E sad, it's all fun and games dok su u pitanju reklame i cool sajtovi, ali je jasno da se u poslednje vreme to sve vise koristi i u politicke i policijske svrhe. Drugim recima, data mining firme kao Goog i Face mogu da procene za koga cete glasati, koje ste rase/klase/etc i koja su vam uverenja i ukusi (ne samo u pitanju hrane), a pritisak je sve vise na tome da se te informacije koriste i za policiju kao prevencija, tj. da te firme moraju da jave policiji ako vasha upotreba ima slican pattern kao nekih zlikovaca (u neku ruku danas vlade pokusavaju da od tih firmi naprave precog-ove za neku mini-verziju minority report-a).

EDIT: I naravno treba dodati da sve ovo cesto imaju i internet provajderi, koji nisu u centru paznje :) Konkretno, u UK, provajder je obavezan da godinu dana skladisti koje si sajtove koristio/posecivao, "just in case" - bez sudskog naloga. To nisam ja nesto tripovao ili da je to nesto iza zatvorenih vrata ili teorija zavere. It is the law. http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/investigatory-powers-bill-act-snoopers-charter-browsing-history-what-does-it-mean-a7436251.html

« Poslednja izmena: 22.09.2017 12:47:17 bear »

Van mreže Deadpool

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 3545
  • merc with a mouth
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #310 poslato: 22.09.2017 17:10:46 »

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15623
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #311 poslato: 22.09.2017 17:43:19 »
2. Usage history ( https://myactivity.google.com/item )

Woah! Ovo je super cool. Nisam znao da ovo postoji. Don't judge me. Meni je super da imam trag svega što sam radio, gde sam bio i tako to. Jasno mi je da nije svima tako, samo nisam znao da postoji ova opcija.

3. Licne identifikatore ( google now recimo skladisti kao mp3 sve sto si mu ikad rekao )

Awesome. Bilo bi super kad bi enable-ovali za X godina da mogu da skinem to. Blast from the past. Ali opet, kontam da je nekima to jezivo.

E sad, it's all fun and games dok su u pitanju reklame i cool sajtovi, ali je jasno da se u poslednje vreme to sve vise koristi i u politicke i policijske svrhe. Drugim recima, data mining firme kao Goog i Face mogu da procene za koga cete glasati, koje ste rase/klase/etc i koja su vam uverenja i ukusi (ne samo u pitanju hrane), a pritisak je sve vise na tome da se te informacije koriste i za policiju kao prevencija, tj. da te firme moraju da jave policiji ako vasha upotreba ima slican pattern kao nekih zlikovaca (u neku ruku danas vlade pokusavaju da od tih firmi naprave precog-ove za neku mini-verziju minority report-a).

Da. Ono što je meni gore od ovoga je što Google i Facebook aktivno prave one filter balone. Smatram ih dobrim delom odgovornim za antivakcinaški, flat earther i ostale anti-science pokrete. Jer ono... hoće da te usreće i da ti pokažu ono što želiš da vidiš.

Ali zaključak je da delom nisam u pravu. Podaci se čuvaju kao pravi podaci, a ne neke konekcije u neuronskoj mreži. Mogu se eksportovati i što je važnije, uhakovati.

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 4906
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #312 poslato: 22.09.2017 21:15:03 »
Ali zaključak je da delom nisam u pravu. Podaci se čuvaju kao pravi podaci, a ne neke konekcije u neuronskoj mreži. Mogu se eksportovati i što je važnije, uhakovati.

I ne samo to - mozda Apple i Google imaju relativno dobar security, ali dovoljno je da se uhakuje neki provajder ili neka drzavna institucija ciji security zavisi od najboljec ponudjaca na tenderu, i eto belaja.

Da ne bude zabune - razlika izmedju Apple-a i Google-a nije u tome prodaju li ili ne podatke (nijedan od njih ne prodaje) niti to skuplja li te podatke (oba skupljaju), nego u poslovnom modelu, gde se ti podaci koriste za prodaju proizvoda sa jedne, i prodaju reklama sa druge strane.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 7879
    • Ivan's Blog
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #313 poslato: 23.09.2017 11:01:29 »
2. Usage history ( https://myactivity.google.com/item )

Woah! Ovo je super cool. Nisam znao da ovo postoji. Don't judge me. Meni je super da imam trag svega što sam radio, gde sam bio i tako to. Jasno mi je da nije svima tako, samo nisam znao da postoji ova opcija.


Ovo je meni super jezivo.

Imam bas puno toga da kazem na ovu temu, ali bojim se da bih se raspisao na 7 strana koje niko ne bi procitao. Ukratko - ok, nisam znao kako Google zapravo koristi te podatke. Nisu toliko evil, fine, my bad. Ali citao sam sinoc malo njihov Privacy Policy za to sto ti smatras super-cool, znaci, tu toliko ima pravno nejasnih (namerno, naravno) momenata da oni prakticno mogu s tim da rade sta hoce. Naravno, ako se ne slazes, ti ih posle tuzi - pa da vidimo kako ces proci.



I ne samo to - mozda Apple i Google imaju relativno dobar security, ali dovoljno je da se uhakuje neki provajder ili neka drzavna institucija ciji security zavisi od najboljec ponudjaca na tenderu, i eto belaja.


Ne mora ni hakovanje - Rusija je sve agresivnija sa svojim zakonima koji se odnose na Google, Apple, Microsoft i ostale koji posluju na njenoj teritoriji - a bome, i USA ima poprilicno ambiciozne planove.
« Poslednja izmena: 23.09.2017 11:05:43 Ivan »
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 7879
    • Ivan's Blog
Odg: Windows/macOS/PC/spiritual discussion zone
« Odgovor #314 poslato: 23.09.2017 11:53:09 »

Jos jedna stvar koja nije vezana za bezbednost i moralnost, vec za kvalitet. Nije da sad izbegavam da pricam o ovom prvom, ali sam shvatio da stvari tu nisu bas kako ih ja zamisljam i da nemam tu dovoljno znanja da se polemisem. Ali hteo sam vec neko vreme o ovome da popricam, pa cu sada da napisem jedan rant:

Dakle, sve kompanije skupljaju podatke, ali treba videti ZASTO te podatke skupljaju - posto to direktno utice na filozofiju dizajna njihovih proizvoda.

Google dizajnira svoje proizvode - servise, telefone, sve - sa ciljem da skuplja podatke za reklame.

Apple i Microsoft dizajniraju svoje proizvode - servise, hardver, sve - sa ciljem da prodaju vise svojih proizvoda (u slucaju Apple-a to je uglavnom hardver, u slucaju Microsofta, to su uglavnom usluge).


Znam da ovo sta mi radimo na poslu ne moze ni da prismrdi ovim velikim kompanijama, ali cu ipak napraviti neko poredjenje. Mi sada pravimo nekoliko F2P igara. Free to play, jel - igre koje su besplatne, ali se oslanjaju na raznorazna in-game placanja. Iako volimo igre, i zaista se trudimo da napravimo jako zabavne i dobre igre (zaista, ali stvarno, iskreno to mislim) - ipak smo mi biznis i primarna stvar nam je da zaradimo. Sta je rezultat? Koliko god nam bilo stalo do svakog aspekta igre, primarna stvar je - da ljudi odu u store i kupe nesto. I sve je dizajnirano ka tome. Ono sto je malo jezivo je sto su mnoge relativno slozene mehanike igre napravljene tako da igracima deluju promisljeno i zabavno - ali da ih, zapravo, na kraju dana usmeravaju ka store-u. Da samo kazes ljudima "ej, ako hoces da igras, moras da platis" ili "ako hoces da pobedis, moras da platis" - skoro niko ne bi placao nista. Zato je sve neka vrsta "prevare" - i sve F2P igre su, na neki nacin, prevara.

Najbanalniji primer je uvodjenje dva currency sistema u svaku f2p igru - soft i hard, gde soft dobijas igranjem, a hard dobijas mnogo manje i, realno, moras da ga placas. Zasto nisu uveli samo "plati 10 centi ako zelis da se zgradica brze izgradi"? Pa zato sto bi ljudi direktno videli vrednost i sansa da plate bi bila mnogo manja. Ovo se meni desilo na hrvatskom App Store za iOS, kada su prebacili ispise cena iz eura u kune. Posto nemam bas osecaj za vrednost kune, skontao sam da mi je mnogo lakse da kupim nesto sto vredi 9.99 eura nego kada zapravo pise 9.99 eura. The point is - ocigledno je taj sistem u F2P igrama dizajniran da te psiholoski obrlati da ti, zapravo, placas stvari.

E sad, moglo bi se reci da to vazi za svaki marketing, bilo gde. Ali poredeci premium i f2p igre, prve su dizajnirane tako da budu sto bolje igre, pa je onda ulozeno u marketing da se prodaju sto vise, dok su druge dizajnirane oko toga da placas igranje, i prakticno su cele igre marketing. To je prioritet.

Ako je developer dobar, on ce tako napraviti igru da korisnik ni ne primeti da je to tako i svejedno se dobro zabavlja. I to je ok, validni poslovni model. Ali jedno je kada pravis igru da bude sto bolja, da bi sto bolje mogao da je prodas (ok, i tu ima momenata da je pravis tako da se lako reklamira, nije da nema - ali ipak ne moze da se poredi sa f2p igrama) a drugo kada pravis igru da deluje da je besplatna (laz) i da te onda psiholoskim igrama tera da placas.

Moram da dam jos jedan primer, ni on naizgled nema veze s temom, but bear (pun not intended) with me:

Ima toga i u premium non-f2p igrama, kao sto je Overwatch. Pazite sad ovo - Overwatch je genijalna igra koja pruza puno value svojim igracima. I ima sistem skinova koji, jel, cine karaktere zanimljivim. Skinovi mogu da se kupe parama koje zaradis u igri, osim premium skinova koje mozes jedino da dobijes u tzv Loot boxovima, koje daju random rewards. Loot boxove mozes da kupis za pare, ali i da osvojis redovnim igranjem - i dobijas ih sasvim dovoljno i bez placanja. Fair enough. E sad, s vremena na vreme, Blizzard napravi seasonal event, gde ubace novi content koji je super fun, svi srecni - i taj content je exclusive, tojest dostupan samo tokom tog eventa, i posle ga nema. Tokom eventa, pojave se novi skinovi, koji se mogu dobiti samo u Loot boxovima, samo tokom eventa. I tu stupa sva genijalnost na snagu: igrajuci mesecima, gotovo sigurno ces iz Loot boxova dobiti to sta trazis, ali ako je to sta trazis nesto sto je seasonal - ti imas samo par nedelja da to dobijes. Sto znaci, da ako zaista zelis taj neki skin, hteces puno, puno Loot boxova, da bi povecao sansu da ti ispadne to sto hoces. A kako da dobijes bas puno Loot boxova? Pa ili da si bas jako dobar igrac pa pobedjujes kao lud (sto je mali procenat), ili da imas lude srece pa da ti ispadne bas to sta hoces iz prve, ili da - yup - kupis Loot boxove za 9.99 ili 19.99, zavisi koliko zelis da povecas svoje sanse. Sve to je tako namesteno da ti, zapravo, ne osecas kao da Blizzard trazi tvoje pare, vec da si dosao na super ideju da povecas svoje sanse. Odjednom ti Loot boxovi imaju "value" koji ranije nisu imali.

Ok, sve ovo sam napisao samo zbog ove sledece poente: seasonal eventovi nisu dizajnirani i izmisljeni s primarnim ciljem da bi ti kao igrac imao vise contenta i vise uzivao u igri - vec zato da bi kupovao Loot boxove.

Tipican goog.... Blizzard korisnik moze da kaze: pa sta? Svi srecni - taj content je fun, stalno ima novog, dobijam ga for FREE* (laz). Ali realnost je sledeca: zamisli da Blizzard nije motivisan f2p idejama prilikom izrade tog contenta? Pa, gotovo sigurno bi bilo mnogih izmena u njegovom dizajnu, i sve te izmene bi bile fokusirane na zabavu, a ne na ideju da kupujes Loot boxove.


Sad mislim da shvatate zasto su, po meni, Google servisi losiji od Microsoftovih ili Apple-ovih. Ne zato sto ovi drugi imaju bolje programere i dizajnere, vec zato sto su prioriteti drugaciji. Apple i Microsoft zaradjuju vise para (sto im je glavni cilj) ako naprave pozeljnije proizvode. Google zaradjuje vise para (sto im je glavni cilj) ako naprave proizvode koji donesu vise podataka za reklame. Apple i Microsoft skupljaju podatke, da, ali s primarnim ciljem da unaprede proizvode, a Google skuplja podatke s primarnim ciljem da proda reklame (i usput, unaprede proizvode, sure, why not).


Zato ja, recimo, nikad necu koristiti Google Photos. Google Photos postoji i na iPhone-u i na iPad-u i na Mac-u i free je. Google je ulozio puno truda da te apps na iOS-u budu as good as they can make them (heck, nekad mislim da ulazu vise paznje na iOS apps nego na Android apps) - ali ja sam svestan da je cilj tih aplikacija, ultimativno, da prodaju reklame ili podatke ili stagod, neuronske mreze ili ne, i da su dizajnirani oko toga. Gogole nije glup, naravno da nisu zanemarili kvalitet i fokusirali se bas SAMO na primarni biznis model - u tom slucaju ih niko ne bi koristio. Ali na kraju dana, ja ne znam koje sve trikove oni koriste da bi me "prevarili" - i na kraju zaradili na meni. Kod Apple-a mi je jasno - svaka njihova odluka je tako usmerena da ja kupim novi iPhone, Mac, iPad, Airpods, Watch, etc. A ti proizvodi imaju jasan 'value' za mene. Zato svaki njihov keynote cekam nestrpljivo - da vidim kako ce poboljsati te uredjaje, da ja zelim jos vise da ih imam. I kada kazu "tvoj iPhone sada pronalazi pse, macke, planine, poznate likove, itd. na fotkama da ih lakse pronadjes" - ja znam da su oni to ubacili da bi mi iPhone bio bolji. Guess what, novi A11 Bionic cip radi sve to jos efikasnije, i moze da analizira fotke tako da automatski podesava osvetljenje i fokus i neuronske mreze i bla bla bla. A Google kada kaze to isto - Google Photos sada pronalazi pse, macke, planine, ljude u fotkama - ja razmisljam: to ste dodali da bi prodali neke statistike nekom, zar ne? Apple je dizajnirao servis da bi mi proizvod bio bolji, a Google da bi prodavao podatke i servirao reklame.

Zato meni Google proizvodi na papiru deluju do jaja, ali su mi u praksi zapravo loseg kvaliteta.

Ok, znam da se Relja nece sloziti i to je ok. Ali sam pokusao da objasnim kako ja gledam na njih.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames