Autor Tema: Unity 3D  (Pročitano 36127 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16096
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Unity 3D
« poslato: 05.12.2009 17:29:53 »
Pre neki dan sam postovao svoje oduševljenjem alatom za pravljenje 3D igara DX Studio. A danas sam totalno slučajno, tražeći šejder za vodu nabasao na sajt ovog neverovatnog dostignuča:

UNITY 3D.

Jebe keve koliko je dobro. Ali i košta dobrano. Preko 1000 evra. Ipak s obzirom na kvalitet, bilo koja ekipa koja se namerači da pravi igre bi trebala da kupi ovaj program. Samo sam se malo prošetao kroz neko tropsko ostrvo kroz plugin za browser i oduševio se. Skoro pa Crysis.












Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5051
Re: Unity 3D
« Odgovor #1 poslato: 06.12.2009 11:46:10 »
Jebe keve koliko je dobro. Ali i košta dobrano. Preko 1000 evra. Ipak s obzirom na kvalitet, bilo koja ekipa koja se namerači da pravi igre bi trebala da kupi ovaj program. Samo sam se malo

Indie verzija je dzabe od verzije 2.6 naovamo. Jedini minus je sto ne radi pod linuxom ni u kojoj kombinaciji (al' sta vas briga, jel :) )

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16096
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Re: Unity 3D
« Odgovor #2 poslato: 06.12.2009 12:09:26 »
Šta ti znači indie verzija tačno? Ako misliš na onaj osnovni free paket koji dobiješ, da, dobar je, ali mena jednu ključnu stvar - postprocessing efekte koji su meni jaaaako bitni da bi igra imala dušu :)

Jeb'ga bear, ja nekako očekujem da game kreatori rade samo na Windowsu, pošto je najveća gaming populcija na tom OS-u, a ovaj radi i na Mac-u, tako da je to dodatni plus.

Sad se malo igram i oduševljen sam. Komande za navigaciju su sve kao u Mayi, čak mi deluje i organizaciona šema asset-a u istom fazonu, tako da ću se brzo snaći.
« Poslednja izmena: 06.12.2009 12:23:30 Relja »

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16096
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Re: Unity 3D
« Odgovor #3 poslato: 06.12.2009 13:07:57 »
Enivej, koriste informacije za ljude koji razmišljaju da se bave proizvodnjom "casual" igara, sve sa načinima zarade, korisnim savetima i sl:

http://unity3d.com/support/resources/articles/casual-business

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5051
Re: Unity 3D
« Odgovor #4 poslato: 06.12.2009 13:43:01 »
Šta ti znači indie verzija tačno? Ako misliš na onaj osnovni free paket koji dobiješ, da, dobar je, ali mena jednu ključnu stvar - postprocessing efekte koji su meni jaaaako bitni da bi igra imala dušu :)

To je taj domaci duh :) Ma taj photoshop elements je skrnav, gimp ima drugacije shortcut-e, jebga CS4 je minimum za bilo sta...

Citat
Jeb'ga bear, ja nekako očekujem da game kreatori rade samo na Windowsu, pošto je najveća gaming populcija na tom OS-u, a ovaj radi i na Mac-u, tako da je to dodatni plus.

Kakve veze to ima sta koriste game kreatori ? :) To kao da si rekao jbg web dizajneri koriste windows pa ni web ne bi trebao da radi na necem drugom. Pricam o tome da ni ono sto napravis u njemu nece raditi na linuksu (ni preko web klijenta ni preko nicega). A posto koristi .net i opengl, nije tehnicka prepreka u pitanju, they just don't care. 

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16096
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Re: Unity 3D
« Odgovor #5 poslato: 06.12.2009 14:50:49 »
Hteo sam da kažem da pakuju samo windowsov .exe na kraju. Gaming populacija je ili na Windowsu ili na konzolama. To što ih za linux zabole jeste minus, ali šta da se radi. Valjda su procenili da im nije vredno dodatnog truda. Mislim, tako je svuda. Pre neki dan sam skinuo devojci "Zuma's revenge" i vidim da na sajtu ima i "Mac version". Isto i za razne programčiće koje skidam u poslednje vreme. PC version - Mac version. Ranije je bilo samo PC, sad malo uvode Mac. Jako retko vidim linux varijante i nikada na igrama. Samo na nekim aplikacijama.

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5051
Re: Unity 3D
« Odgovor #6 poslato: 06.12.2009 15:27:38 »
Gaming populacija je ili na Windowsu ili na konzolama.

To je mantra koja se ponavlja ali je bez osnova. Prosecan linux korisnik je tech savvy male, 15-35. Ako to nije gamer hotbed, ne znam sta jeste. Let me put it this way. Cesto neces videti dedicated linux verziju jer se windows verzije daju nashutati sa raznim emulatorima da rade pod linuxom (tako sam ja napr odigrao Homeworldove, Portal, whatnot), ili, u gorem slucaju imaju dual-boot rig. Odatle i imidz da nema gamera na Linuxu jer se oni zapravo statisticki prikazuju kao deo windows populacije. Dalje, nacin distribucije za igre na Linuxu je potpuno drugaciji od Windowsa, pa windows korisnici ne vide koje igre postoje za Linux. Unityju se zamera sto BAS NIKAKO ne moze da radi pod linuxom, a kao sto rekoh, s obzirom da koristi tehnologije koje jesu prisutne na linuxu, nije u pitanju bog zna koliki dodatni trud.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16096
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Re: Unity 3D
« Odgovor #7 poslato: 06.12.2009 15:46:26 »
Well there you go. Razume se da će se Linuxaši nekako snaći ili imaju instaliran Windows na drugoj particiji ili ćenešto da zbudže sami. Ponavljam, ja nemam pojma, govorim iz nekog mog intuitivnog osećaja da su linuksaši programeri, Mek korisnici neki dizajneri ili tinejdžerke, a Windows koristnici - svi. Firme koje se bave izradom softvera prave neka svoja istraživanja. Siguran sam da su došli do zaključka da ta vrsta aplikacije nije toliko bitna za Linux tržište. Malo bi mi bilo čudno da su svi do jednog vođeni predrasudama i odokativnim procenama.

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5051
Re: Unity 3D
« Odgovor #8 poslato: 06.12.2009 16:05:22 »
Tacna formulacija bi bila 'ne bi dobili vise igraca da su prisutni na tom trzistu'. Jeste razlika mala nijansa ali bitna, i ujedno ukazuje na problem sa unity-jem. Ne trazim ja od njih 24/7 support line, razvojno okruzenje i sta sve ne, vec MINIMALNU kolicinu truda da ne koriste neke nestandardne stvari koje emulatori ne podrzavaju. Primer: Engine (skoro) radi ali pri pokretanju proverava verziju windowsa na nacin koji zbog necega nije kompatibilan sa emulatorom (citaj garant koristi neki nedokumentovani poziv). Ako instaliras pod pravim windowsom, i iskopiras nazad onda radi. Ali ako si se napatio da postavis pravi windows i instaliras tako, zasto bi se bootovao nazad ? Kontas problem ? Banalno je a njih bas briga. Da urade jedan takav patch neka paljevina bi to postavilo kao vest na slashdot, a jedno slashdotiranje vredi milion puta vise para nego koliko truda treba da se ovo napravi linux-tolerantnim.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16096
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Re: Unity 3D
« Odgovor #9 poslato: 06.12.2009 16:23:39 »
Slažem se u svemu, ali opet, možemo samo da se nerviramo oko toga. Mislim, što im ne napišeš to na kontakt adresu? Ne zajebavam se, možda upali pa u nekoj sledećoj verziji razmisle i o tome.

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5051
Re: Unity 3D
« Odgovor #10 poslato: 06.12.2009 17:47:44 »
I did, I did ! :) To pitanje je im je ujedno i highest voted na issue trackeru. Poenta je, medjutim, da su njima (razumljivo) prioritet poslovni korisnici. Citaj, ako Game Studio X trazi da to radi na/uz/sa Linuxom, oni ce to uraditi. Ono sto Pera, Mika i Zika traze, iz poslovne perspektive njima (nazalost) nije toliko bitno. Iz istog razloga postoji i Unity az iPhone i konzole - ne zato sto do sada nije tu bilo trzista, nego su mnogi kupci *engine*ova pozeleli da sa istim alatima mogu da rade i za desktop i za xbox i za iPhone.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16096
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Re: Unity 3D
« Odgovor #11 poslato: 06.12.2009 18:02:38 »
Kad si im to pisao? Stičem utisak da ti za ovo znaš odavno, a nisi mi rekao :)

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8081
    • Ivan's Blog
Re: Unity 3D
« Odgovor #12 poslato: 06.12.2009 18:37:26 »
Kako mi je ovo dobro, kada kliknem na taj tvoj casual link: Who are you ready to compete against? Bowmaster Prelude or StarCraft II? :D

Inace, super - Relja - zaista mislim da mi tu negde mozemo da se uguramo. Ne mozemo da pravimo neku kompleksnu igru, ali mozda mozemo da napravimo nesto vrlo mastovito i zanimljivo. Pogledaj Machinarium, recimo - uradjen je u Flash-u.

Sto se tice popularnih platformi, mislim da ni jedan developer (osim onih koji imaju ekskluzivne ugovore) ne bi imao apsolutno nista protiv da njihova igra ima verziju i za Linux. Ako bi to mogli da odrade bez velikih ulaganja i troskova, napravili bi i Linux compatible pa sve da igra deset ljudi - a Csipa je u pravu - trziste je vece nego sto se na prvi pogled cini. Pogotovu sada u eri digitalne distribucije - ne postoje troskovi oko pakovanja, stancovanja, rezanja diskova - tako da bi neki direct download fazon za Linux sigurno bio isplativ. Postavlja se pitanje zasto to developeri ipak ne rade. Nemam pojma - mozda nije tako lako portovati igru na Linux (ne mislim da je tu Linux poseban, vec jednostavno - portovanje svake igre trosi resurse i vreme, ma za koji OS/platformu da je inicijalno napravljena). Logicno je da ce prvo da je naprave za Windows ako idu na PC trziste. A onda - sto se tice Linux-a i Mac-a, kazem - sigurno treba uloziti vreme, tj. pare u nesto sto mozda nece opravdati troskove. Tu se onda postavlja i pitanje piraterije - koja je veliki problem na PC-u (a od nedavno i na Xboxu, faljen Isus, valjda ce to konacno shvatiti i console-only developeri) a koja bi, verujem, bila vrlo ziva i zdrava u hakerskoj Linux populaciji :)

Dalje, opet - pricam vrlo laicki - ali, lako je Blizzardu da pravi igre i za Mac (sve njihove novije igre mogu da se instaliraju na obe platforme, odma' iz kutije) ali manji developeri cesto koriste ovakva gotova resenja, kao taj Unity 3D. Ne govorim samo o celim engine-ima, vec i o raznim DirectX, Bink Video, bla bla forama. Ne pravi svako igru from scratch. Cesto zavise od firmi poput Microsofta, koji bi sigurno mogao da donese DirectX na Linux platformu, ali.... nece, jel :)

Ovo sve pricam vodjen nekom logikom i malim iskustvom u gamedev biznisu, inace se, naravno, ne razumem. Sada sam siguran da ce Csipa da nam objasni kako sve ovo sto sam napisao ne samo da nije problem, vec bi na Linuxu bilo 10x lakse ali da ljudi jednostavno ne znaju sta je prava stvar :D Stoji, mozda sam sve pogresno zakljucio.


A kada smo kod gaming platformi - sada su u zamahu - mobilni gaming (prvenstveno mislim na iPod/iPhone igre i na rastucu popularnost Androida) i social networking igre (Facebook, svakako). Mislim da, ako uopste neko ovde i razmislja da pravimo neku igru, da treba ozbiljno ici na Android, dok se trziste jos formira. Ocekujem da to uskoro bude hit.

Ako je neko zainteresovan za tako nesto, neka se javi Relji, Coletu ili meni.... Gde kada kazem 'zainteresovan' - mislim na programere :) Trebaju nam prvenstveno programeri-volonteri :D
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5051
Re: Unity 3D
« Odgovor #13 poslato: 06.12.2009 19:31:49 »
Kad si im to pisao? Stičem utisak da ti za ovo znaš odavno, a nisi mi rekao :)

Pa ne bas TOLIKO davno, ali ima vec par meseci. Sve je pocelo kada se ispostavilo da N900 ima vrlo slican hardver iPhone-u i da ima mnogo developera u N900 community-ju koji vec koriste Unity onamo a zele da se prebace (i) na N900... Tada sam se bio malo igrao sa istim, video da nije bas Linux friendly i malo im gundjao po forumima :) , pisao heartfelt pisma, potpisivao peticije i tako to, ali zasad slabe vajde...

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5051
Re: Unity 3D
« Odgovor #14 poslato: 06.12.2009 19:41:02 »
Ovo sve pricam vodjen nekom logikom i malim iskustvom u gamedev biznisu, inace se, naravno, ne razumem. Sada sam siguran da ce Csipa da nam objasni kako sve ovo sto sam napisao ne samo da nije problem, vec bi na Linuxu bilo 10x lakse ali da ljudi jednostavno ne znaju sta je prava stvar :D Stoji, mozda sam sve pogresno zakljucio.

Zapravo slazem se sa vecinom stvari sto si rekao :) Koliko sam cuo zvanicnu Linux podrsku svi zaobilaze zbog obezbedjivanja supporta, manjka developera i IMHO glavnog razloga koji sam spomenuo - racunaju da se linux gameri mogu snaci preko nekih emulatora, pa im ta podrska ne bi donela dodatne prihode. Piraterija IMO nije nikakav faktor, ako bi igrao piratsku verziju na linuxu, igrao bi piratsku verziju i na windowsu.

Citat
A kada smo kod gaming platformi - sada su u zamahu - mobilni gaming (prvenstveno mislim na iPod/iPhone igre

E tu vec imam primedbe. Znam par dev-ova i trenutno je stvar u bubble fazi. Mozda prvih stotinjak developera/studija su ti koji su stvarno profitabilni, ostali su wannabeeji koji sanjaju da ce jednog dana imati top 100 naslov (a dotle su u finansijskom minusu koji ni ne priznaju sebi). Jedini koji je na garantovanom dobitku je Apple.

Citat
ako uopste neko ovde i razmislja da pravimo neku igru, da treba ozbiljno ici na Android, dok se trziste jos formira. Ocekujem da to uskoro bude hit.

Trenutno je nemoguce planirati dugorocno za Android. Popularan jeste, ali je vec pocela fragmentacija zbog razlicitog hardvera i razlicitih softverskih promena koji pojedini proizvodjaci rade. Drugi problem je sto Androidovci ni izbliza nisu toliko disciplinovane platise kao iZombiji.

Citat
Ako je neko zainteresovan za tako nesto, neka se javi Relji, Coletu ili meni.... Gde kada kazem 'zainteresovan' - mislim na programere :) Trebaju nam prvenstveno programeri-volonteri :D

Ako imate neki naslov koji zelite posle prebaciti na neku od Nokia platformi, znate kome da se obratite :D