Autor Tema: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)  (Pročitano 32415 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže GraveSpawn

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 523
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #60 poslato: 11.11.2011 13:00:50 »
Igra sat vremena i zadovoljan sam. Radi mi na ultra high sa 1920x1080 i jednostavno grafika je veliki minus igri. Mutne teksture pokušavaju da sakriju fancy light efektima. Kontrole su tipično konzolne i dok se nisam navikao mrzeo sam ih. Ali i nije tako loše posle 10ak minuta. Ne treba da upotrebljavaš miša u menijima i Bethesda bi trebalo da za PC igrače napravi neku vrstu hotkey-ovanja oružija, stvarno ovaj quick meni je beh. Ali šta je tu, za slično rešenju su se odlučili u Witcher 2 for some weird reason.  O i u sat vremena samo mi je jednom iskočila na desktop lol

Van mreže Achos

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 1987
  • official teta bester
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #61 poslato: 11.11.2011 18:22:06 »
Kontrole su tipično konzolne

To sam primetio na reviews za mnoge igre 'Kontrole su lose' i uglavnom misle na nisu dobro postavljene, (ne na odziv tipa ja pritisnem a on posle pet sekundi krene), ali 99.99% igara ti daje da sam mapiras kontrole. Nikada nisam shvatao u cemu je tu problem?

Jednom u sat vremena? Strava, pa quicksave na Q i nece biti problema
(Djargon Age je isto iskako kao blesav ako se ne varam)

Van mreže GraveSpawn

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 523
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #62 poslato: 11.11.2011 20:04:49 »
Bez patcha nisi mogao da koristiš miša u menijima. Onda nemožeš da podesiš mouse sensitivty pa kameru moraš da vučeš tri puta pomeranjem miša po podlozi. I sami meniji su napravljeni tako da ti i netreba miš za navigaciju. Kako bi rekli kontrole su po malo sluggish. Ali biće patchava, popraviće već to.

Van mreže Achos

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 1987
  • official teta bester
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #63 poslato: 12.11.2011 15:01:46 »
Instalirao juce da probam, fercera...
Bog te, bas je veliko, prvi put se upustam u Elder Scrolls, pa sam malo zatecen
Mozes bukvalno da se kreces bilo gde po mapi, da ubijes bilo sta zivo itd; sto mi se u proncipu svidja, taj vast open world, ali sve ostalo nekako deluje kao da su u jednom trenutku rekli 'Dosta, ne mogu vise' pa je sve nekako na 80\90%.

Grafiku je Ivan vec lepo iskritikovao i stvarno je tako kako kaze, ja sam doduse igrao skroz zoom out tako da se sve propisno smanji pa i sakrije nedostatak detalja, a stavio sam i na manju rez 1440*900 pa stvari ne izgledaju onako plasticno. Fizika u igri takodje ostavlja nesto za pozeleti.

Kontrole pate od ozbiljnog konzolitisa, moze da se mapira kako hoces, ali samo ono sto igra dozvoli i quick meni je stvarno BS. (pustite me da mapiram celu tastaturu, zabole me sto na gamepadu ima samo 8 dugmica i onaj mouse wannabe joystick)

Za nesto ispod tri sata ni jednom nije iskocila nazad na desktop samo tu i tamo se freezuje na sekund dva, kao da ucitiava I guess.

Treba sacekati patcheve moddove i sva ostala custom sranja koje masa napravi.

Van mreže DieH@rd

  • Living in 1080p
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15369
  • :-/ Prosuo sam sok na tastaturu... :-/
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #64 poslato: 12.11.2011 22:05:21 »
Ste kacili ovo?


Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5079
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #65 poslato: 12.11.2011 22:24:03 »
Su. Bukvalno na prethodnoj strani ;)

Na mreži Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8140
    • Ivan's Blog
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #66 poslato: 14.11.2011 11:44:21 »
Mike a.k.a. Gabe sa Penny Arcade-a je lepo objasnio ono sto mi smeta u igri

"In the end it comes down to the same problem I have with all these sorts of open world games. I find them sort of paralyzing. When I meet a group of people in Skyrim and they want me to join their cult or whatever I just freeze up. If I do join it, will I miss out on some cool thing later? If I don’t join it, are they going to have some rad adventure without me? No matter what I choose I feel like I missed out on something awesome. I’m not picking a direction to go, I’m deciding not to go a hundred other directions. Obviously I’m a crazy person but that’s just how these games make me feel. I need a much more directed game experience to have a good time."

My thoughts EXACTLY.

Pored toga, likovi i dalje izgledaju retardirano (ne lose, ne dosadno - retardirano. Kao da imaju neke fizicke mane), dizajn svega osim prirode je neverovatno dosadan a borba je tek blago zabavna. Elfovi su vrhunac, izgledaju kao neki sivi alieni sa lose nacrtanim ocima.

Ne mogu da uzivam u ovoj igri. Jednostavno ne mogu. Sve je nekako do pola uradjeno. Ako izvuce mac i trci, lik izgleda kao da se iskenjao u gace. Macevi prolaze kroz vazduh tokom borbe a krv se misteriozno pojavljuje niotkuda. Stalno imam osecaj nekakve cudne inercije, kao da sve klizi par cm dalje ili krace nego sto mislim da bi trebalo. Ne mogu da opisem, ali cak i samo okretanje lika mi stvara neki napor. Animacija je ocajna, kontrole su nezgodne. Kakva god da je prica, kolika god da je sloboda - da bi igra bila dobra, gameplay mora da bude dobar. Gameplay je ono koliko je zabavno igrati samu igru. Gameplay je balans tezine, responsiveness kontrola, osecaj tokom igranja, zaraznost. Ili, kako kaze Blizzardov moto, utisnut na ulazu u njihovu glavnu zgradu - "Gameplay comes first"

Gameplay u Skyrimu je los. Prosto mi nije jasno kako to niko nije primetio. Zar je bitno sto mozemo da pokupimo svaku casu sa svakog bureta u igri, zar je bitno sto imamo milion dijaloga i sto mozemo da idemo gde hocemo - kada je sam gameplay toliko los? Hajde da i zanemarimo ruznjikavu grafiku i nemastovit dizajn - ali gameplay je osnova svake igre, ono sto je specificno za ovu umetnicku disciplinu, ono sto razlikuje igre od filmova, knjiga ili stripova.

Voleo bih da mi fanovi objasne sta je u igri zapravo dobro - osim slobode kretanja i, eventualno, price (koja, ako je i dobra, nije me bas navukla u prvih par minuta kao sto je to slucaj sa drugim igrama - mislim, ono, zmaj se pojavi i pobije par vojnika. Poredite to sa prvih par minuta u Witcher-u i shvaticete koliko je nemastovito). Ako su kontrole lose, osecaj kretanja los, borba losa, grafika losa, likovi losi - da li ima nesto od igrivosti sto je dobro? Cemu sloboda kretanja ako vodi u prosecna iskustva? Nije mi jasno.

Meni je igra totalan fail.

Kapiram, doduse, zasto se nekima svidja. Mislim da je to stvar tipa igraca - Skyrim jako podseca na pen & paper RPG igre poput D&D-a. Tamo je sve prepusteno masti a mogucnosti su neogranicene. Mislim da se igraci Elder Scrollsa vise natripuju u svet nego sto igraju igru. Oni zele sto vecu slobodu, sto veci broj svega (predmeta, likova, dijaloga, mogucnosti) itd. D&D igre se igraju danima i danima, igraci su u stanju da se u najobicnijoj krcmi zadrze tri sesije, prica moze da odluta u nekakvom suludom pravcu, itd. U D&D igrama se bacaju kockice i gleda se u tabele - tamo stvari poput dinamike, igrivosti, atmosfere - ne igraju ulogu. Takve igrace ne zanima kako je zamak u Skyrimu uradjen, njima je samo potrebna informacija "tu postoji zamak". Njih ne interesuje koliko je zabavno koristiti mac ili sekiru, oni samo zele da znaju koliko DMG to oruzije cini i da li je bolje, umesto njega, iskoristiti diplomatiju ili magiju.Bitno im je da ima gomilu svega, na sve strane i da mogu, ako zele, da se tri sata zadrze u nekoj pecini listajuci knjigu na koju su naleteli. Razumem ja to, ali to nije za mene. Medjutim, cak i uprkos svemu ovome, neki tehnicki i umetnicki propusti u igri su nedopustivi za takav naslov. Neke stvari su amaterski uradjene i niko ne moze da me ubedi u suprotno.
« Poslednja izmena: 14.11.2011 11:58:07 Ivan »
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Aca

  • Global Moderator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 9761
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #67 poslato: 14.11.2011 11:58:53 »
Jbg, Elder Scrolls je uvek terao neki svoj fazon. Kad pogledas, Skyrim se vrlo malo razlikuje od svojih prehodnika (Oblivion, Morowind...). Stoji dosta toga sto si rekao, da se sad ne ponavljam. Ali opet, nekako nalazim da mi je zabavan. Ne znam zasto, ali je naprosto tako.
S druge strane, Deus Ex mi je uzasno dosadan, a hvale ga do nebesa. Ukusi su razliciti, ko ce ga znati...  :dozey:

Van mreže Achos

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 1987
  • official teta bester
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #68 poslato: 14.11.2011 12:08:56 »
Da, okretanje, odnosno promena smera kretanja za 180 je umobolna i ono kad kad stojis na padini pod 90 stepeni, sto je jos smesnije kad si na konju.
Fizika je all over the place, no stealt i magija igranje ispoljavanje nedostataka svodi na minimum.

Al hrana, koje je poenta hrane, mizerno popravlja health, sto znaci da lik trebao da pojede citavu gozbu da bi se zalecio.

@Ivan
Review sa IGNa http://pc.ign.com/articles/121/1212033p3.html
fan igre objasnjava sta mu se svidja

Na mreži Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8140
    • Ivan's Blog
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #69 poslato: 14.11.2011 13:28:35 »

S druge strane, Deus Ex mi je uzasno dosadan, a hvale ga do nebesa. Ukusi su razliciti, ko ce ga znati...  :dozey:

Jao i meni je Deuse Ex bio dosadan. Skyrim mi deluje bolje, slazem se. Mozda nisam dobro objasnio - nije da je igra toliko losa koliko je fail u odnosu na ono kako je predstavljaju i sta se od takve igre ocekuje. Ne verujem da cu je igrati, sto je steta, posto volim dobar RPG.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže GraveSpawn

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 523
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #70 poslato: 14.11.2011 14:06:17 »
Igra ima gomilu mana ... ali ništa od toga što je navedeno po meni nije mana. Mana je retardirani UI i neresponsivne komande, mana su isprane teksture, mana su uvrnuti frame rate dropovi u tamnicama dok na otvorenom radi fenomenalno, mana su nemoguće remapiranje svih komandi već samo onih koje su dozvoljene. Ali mana je mogućnost biranja guildova jer se plašiš da ćeš da izgubiš na drugoj strani? WTF izbor je glavni adut RPG-a a samim tim i izbor grupa spada u to, imaš bonuse i imaš negativne stvari.

A lepo si rekao "Mislim da je to stvar tipa igraca - Skyrim jako podseca na pen & paper RPG igre poput D&D-a. Tamo je sve prepusteno masti a mogucnosti su neogranicene. Mislim da se igraci Elder Scrollsa vise natripuju u svet nego sto igraju igru." To je baš ono što mi je najdraže u TES igrama, nije ti dato sve na tacni i hodnik po kome navodno imaš izbore (cough Dragon Age 2 cough). Ali igra nije za svakog to je sigurno. Neki vole da sve što im igra pruža bude tu za uzeti i ti to da konzumiraš bez pravog Role Playing-a, prepuštanja uloge liku u igri, ne igraču.

Na mreži Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8140
    • Ivan's Blog
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #71 poslato: 14.11.2011 14:49:31 »
Da li bi radije da ti je prica servirana ili da imas apsolutnu slobodu - to je stvar ukusa, slazem se.

Losa grafika - to je vec stvar mogucnosti. Bug-ovi su stvar pritiska izdavaca i kompleksnosti igre.

ALI

Los gameplay? Nista ih nije sprecilo da u istu formulu ubace ispeglaniji model borbe. Da sednu i naprave te animacije kako treba, koliziju kako treba, da testiraju komande dok ne dobiju dobar osecaj - sve to mogu da razumem kod malih studija, ali Bethseda jednostavno nema opravdanja. Dakle, ne kritikujem ja izbore koje su napravili, to da li koriste skill poene ili automatsko levelovanje ili nesto trece, ili to da li imaju ovakve ili onakve magije - ja kritikujem sto izbore koje jesu napravili, nisu napravili kako treba. Tweakovanje borbe ne bi promenilo sustinu igre, ali bi je ucinilo igrivom i zabavnom. Neoprostivo.

Takodje mi nije jasno kako mogu po ko zna koji put da naprave tako retardirane face mnogim likovima. Zar oni ne vide kako izgleda generic high elf? Da tu nesto ozbiljno, ozbiljno nije u redu? Ne govorim o lepoti lika ili tako nesto, cak ni o dizajnerskim odlukama, govorim o pravilima anatomije kod ljudi i humanoidnih bica. Totalno amaterski, nije mi jasno. Neki ljudi to nece primetiti, posto vecina ne obraca paznju na kvalitet tog tipa, ali govori puno o talentu njihovog tima.


Jos jednom - sve sto je stvar ukusa, stvar je ukusa, jel. Tu nemam zamerke, samo kazem da se meni ne svidja, ali to nije ozbiljna kritika. Ja ne volim ni sarmu, jelte, pa opet ne kazem da je lose jelo. Ali propusti koje sam sada naveo - to jednostavno ne ide u kvalitetnu igru pa ma kakva da je. Kao da uzmes jako mocan auto koji nema volan vec neku cackalicu koju jedva okreces - ma koliko da je dobar motor, taj auto ne moze biti dobar.

Tim pre sto skoro sve mogu da razumem osim zbrzavanja gameplay-a. Gameplay tweakovanje poput trcanja, borbe, animacija, itd. - to se radi paralelno sa contentom i ne utice na ostatak igre. Drugim recima, duzina igre nije opravdanje, mogla je biti tri puta duza ili kraca, i dalje bi podesavanje tih stvari bilo nezavisno. Par iskusnih game dizajnera da sednu i mesec dana sredjuju taj sistem, napravili bi nesto mnogo bolje. Aj da kazu da za peglanje grafike nisu imali vremena, pa to kao i da razumes (mada ni to bas ne stoji) - ali ovo su stvarno mogli da urade. Znaci, to NIJE stvar vremena ili kolicine sadrzaja, to je stvar sposobnosti. Ako su to lose uradili za 4 godine, znaci da nisu UMELI bolje. A to je, hm, zanimljiva teorija.

Pocinjem da verujem da se Bethseda sastoji od neverovatno ambicioznih amatera koji imaju dovoljno sredstva da proguraju ovakav proizvod, ali ne znaju da ga naprave kako treba.
« Poslednja izmena: 14.11.2011 14:52:42 Ivan »
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Achos

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 1987
  • official teta bester
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #72 poslato: 14.11.2011 14:50:25 »
@GraveSpawn
Na IGNu navodno kaze da mogu da se vezuju 1,2,3... tipke tako sto udjes u onaj favourites menu,
highlightujes/izaberes oruzje/moc/napitak sta god i drzis ili pritisnes broj koji zelis.

Van mreže GraveSpawn

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 523
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #73 poslato: 14.11.2011 14:58:04 »
@GraveSpawn
Na IGNu navodno kaze da mogu da se vezuju 1,2,3... tipke tako sto udjes u onaj favourites menu,
highlightujes/izaberes oruzje/moc/napitak sta god i drzis ili pritisnes broj koji zelis.

Da ali to je nekako nezgrapno urađeno. Dok napraviš pravu kombinaciju koju si želao jer ti pogrešan dagger stavlja u levo a magiju u desnu ili takve brljotine.

Što se tiče peglanja Bethesda uvek pravi takve greške. Borba je mogla da bude bolja, animacije su mogle da budu bolje, lica su mogla da budu bolja ALI u oblivinonu je to sve već bilo gore od ovoga! Tako da i ovaj pomak pozdravljam a za ostalo prepuštam entuzijastima koji će da naprave igru onakva kakve je trebalo da bude još iz kutuje.

Na mreži Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8140
    • Ivan's Blog
Re: Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
« Odgovor #74 poslato: 14.11.2011 15:02:28 »
@GraveSpawn - stoji, ali i dalje je jako cudno za iskusni tim. Postoje stvari koje talentovani ljudi, cak i kada zbrzaju, urade mnogo, mnogo bolje od ovoga. Ne govorim ja o nekom visokom polishu, govorim o stvarima koje su na nivou placeholdera. Jednostavno, mislim da u Bethsedi sede netalentovani developeri.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames