Autor Tema: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa  (Pročitano 73316 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8239
    • Ivan's Blog
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #135 poslato: 16.10.2016 22:54:43 »
Vidi, DieHard, ocigledno si ti nalozen na projekat, to je u redu. Moras da shvatis da ovde niko nije PROTIV igre - mislim da bi svi voleli da igra bude super. Pa ko ne bi? Ali stvari trenutno nisu bas sigurne - meni deluje sve malo klimavo.

Ako uspeju - pa makar bilo i 2020 i naprave ultimativnu space igru - super. Ali ako failuju - a koliko fanovi bili ubedjeni - postoji sansa da failuju, onda cemo biti svi malo razocarani, posto svi prizeljkujemo dobru space sim igru. Elita postoji, ali mislim da i sa njom, na trzistu fali spaceship igara. Ja bih voleo jednu gde mogu vise da pucam, ili imam jasniju pricu, neko vise voli sandbox igre - svakako svi pozdravljamo sve nove naslove tog tipa.

No Man's Sky je lose prosao, nije bas zabavna igra (ja sam potpuno odustao od igranja - ne mogu, jednostavno) i voleli bi jos jednu dobru spacesim igru, sto je Chris Roberts i obecao. Pre nego sto je poceo da pravi raznorazne module.

Iskreno - a nadam se da gresim - ja ovde vidim falinku crowdfundovanih projekata. S jedne strane, izdavaci i investitori retko kad doprinesu kvalitetu neke igre, ali imaju i pozitivnu stranu: fokus i rokovi. Nekada je potrebno da ti neko stavi ogranicenja i da ti neko usmerenje. Naravno, nerealni rokovi, nerealna ocekivanja investitora, zelja za brzom zaradom cesto stvara lose proizvode - ali mislim da se desava i obrnuto. Chris je odjednom dobio puno para i potpunu slobodu da radi s njima sta hoce i onda je, pretpostavljam, pomislio "wow.... ja hocu da pravim i FPS i da ubacim glumce i da napravim najvecu igru ikad, i zelim da sve bude vece od zivota, posto sam vizionar i genije" - ali ovaj put nije bilo investitora/izdavaca da mu kaze: "Kris, jesi ti pametan i sve, ali to mora da izadje do narednog bozica, i hajde da se ne zanosimo previse". Mislim - sta je sledece - hoce li pozeleti i strategiju da pravi od toga? Evo, ja mogu da zamislim kako bi bilo cool da imas RTS sa svemirskim brodovima i da neko daje komande iz baze a onda igraci to izvrsavaju iz brodova ili u FPS misijama.... A kada smo kod toga, sto ne bi imali i malo 4X elemenata tipa Master of Orion....

Po mom iskustvu - fokus daje kvalitet. Fokusiranje na manju igru sa trudom da bude sto bolja je cesto pametniji pristup nego pravljenje vece igre sa sto vise features-a. Sad, to je mozda stvar i ukusa: ja sam u svemu voleo manje kolicinski stvari sa vise paznje usmerene prema detaljima, neko voli obrnuto. Ali cak i da volim da nesto bude ogromno - nekako - ako mi se igra FPS, zelim FPS. Zelim pusku i nisan. Necu svemirske brodove. A ako mi se leti u svemirskom brodu, zelim prostranstvo, galaksije i heat-seaking missiles. Iako volim i FPS-ove i spacesim igre, nekim danima bih da igram jedno, nekim danima drugo - a ne secam se da mi se ikada igralo i jedno i drugo.

Sve to mi deluje neubedljivo. Opet, mozda gresim i garantujem ti da niko ovde ne prizeljkuje da projekat propadne samo da bi rekli "told you so". Naprotiv - ja mislim da bi i Relja i Csipa prvi voleli da igra bude fantasticna. A ni ja ne bih imao nista protiv. I meni je drago da ti imas poverenja u projekat i da navodis razloge zasto ce da dobro prodje - nazalost, ti razlozi mi bas nisu uverljivi. Ali hej, ko zna, mozda ispadne sve sjajno. Samo nemoj da emotivno reagujes kada se malo zezamo oko svega - posto ima razloga za to. Bar ovako kad gledas sa strane, kao neko ko nije emotivno investiran u sve to.

P.S. Nebitno za samu igru, ali da sam ja glavni u ovakvom jednom projektu, bilo bi mi malo neprijatno da svi zaposleni stalno govore "Uz Ivanovo vodjstvo" i "Ispunicemo Ivanovu viziju". Malo mi je to asshole momenat.
« Poslednja izmena: 16.10.2016 23:02:39 Ivan »
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže DieH@rd

  • Living in 4K HDR
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15472
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #136 poslato: 16.10.2016 23:03:20 »
TL;DR

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5123
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #137 poslato: 16.10.2016 23:48:08 »
Citat
P.S. Nebitno za samu igru, ali da sam ja glavni u ovakvom jednom projektu, bilo bi mi malo neprijatno da svi zaposleni stalno govore "Uz Ivanovo vodjstvo" i "Ispunicemo Ivanovu viziju". Malo mi je to asshole momenat.

Smrdi malo na carevo novo ruho. Sve to ne bi smetalo da Roberts nije (takodje) poznat po vizionarsko-megalomanskim projektima koji se otezhu u nedogled...

https://en.wikipedia.org/wiki/Strike_Commander#Development

https://en.wikipedia.org/wiki/Freelancer_(video_game)#Development


Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16217
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #138 poslato: 16.10.2016 23:50:15 »
TL;DR

Well you should have.

Mislim, isto si ovako bio nabeđen na No Man's Sky, pa kad su failovali majesticaly nema ni reči od tebe na tu temu. Loženje mase je lak posao. Pravljenje dobre igre je težak. A trenutno je samo loženje mase na delu ovde.

Van mreže Igor

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 3088
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #139 poslato: 17.10.2016 06:37:50 »
Da, sto Ivan kaze, niko ne sedi sa zluradim osmehom i jedva ceka da igra fejluje. Iz onoga sto sam video SC ima potencijal da bude najbolja space game ikada, igra o kakvoj sam sanjao jos dok sam na C64 igrao Elite i Space Rogue. (I da, priznajem, moja 'dream game' je imala i RTS elemente lol). Ali brate mili nikome nista vise ne verujem na rec. Svaki put kada sam se unapred nalozio na hype developera bio sam razocaran. NMS hype mi je zvucao sketchy a i kod SC ima dosta znakova pitanja. Sve u svemu, dok igra ne izadje i na netu ne krenu da se sire utisci igraca, ne verujem u hype. Pesimisti su sva iznenadjenja prijatna. :D :D 
« Poslednja izmena: 17.10.2016 07:19:17 Igor »
"Let us think the unthinkable, let us do the undoable, let us prepare to grapple with the ineffable itself, and see if we may not eff it after all." - Douglas Adams

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8239
    • Ivan's Blog
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #140 poslato: 17.10.2016 15:56:36 »
Malo sam citao o ovome, posto me je bas zainteresovala cela "problematika" Star Citizena. Da napomenem da sve sto sam gore rekao, rekao sam samo na osnovu odgledanih par YT snimaka i cinjenice da se igra dugo pravi.

Medjutim, onda sam procitao ovo:
http://www.dereksmart.org/2016/06/star-citizen-fidelity-of-failure/

Dug je tekst, zaista, na preskoke sam citao - i vrlo moguce da covek nije u pravu, ali deluje poprilicno ubedljivo. Sada vec poprilicno verujem da je Star Citizen ne samo osudjen na propast, vec da je postao prevara koja ce poprilicno ostetiti svet gaminga. Zbog ovakvih stvari ce legitimni projekti mnogo teze dolaziti do crowdfunded sredstava.

Ako ne zelite da citate tekst - ukratko: Chris Roberts je hteo da napravi ogromnu igru, dobio je pare, ljudi oko njega su mu konstantno govorili da je to sto on hoce previse glomazno, on je sve to ignorisao. Gledajuci njegov istorijat, ovo uopste nije bilo neobicno, posto prakticno ne postoji igra koju nije preambiciozno zamislio. Freelancer je najbolji primer, gde je toliko probio sve rokove, da je na kraju Microsoft odlucio da igru skrese, a on je projekat napustio. Ali hej, igra je bar izasla. Sa Star Citizenom, istorija se ponavlja - jednostavno, to sta je Chris zamislio je super zvucalo kada je trebalo skupljati pare, ali je bilo poprilicno nerealno vec u startu. Poceli su da probijaju rokove, para je uskoro nestalo, pa su trazili jos i jos, kupujuci vreme. Skoro sve sto su prikazivali na demoima je bilo skriptovano, "proof of concept" i gomila toga nije zapravo funkcionisalo u praksi. Menjali su TOS vise puta. Pored toga, trosili su pare na gluposti, na luksuzni studio, na filmove Chrisove zene - hej, 115 miliona menja ljude, sta da kazem.

Takodje, mozda ste pomislili da je u pitanju ogromna kolicina aseta koju treba napraviti, ili dizajn ovako velike igre, ali ne - tehnologija za igru ni danas, posle 5 godina nije zavrsena, a imaju problema sa - sada vec poprilicno matorim - Crytek engine-om.

Rezime - skupili su fucking 115 miliona dolara. Za te pare moze da se napravi fenomenalna AAA igra. Witcher 3 je ogromna, ispolishovana igra koja je kostala 80 miliona. WoW je kostao oko 60 miliona a StarCraft 2 100. To je ukljucujuci marketing, Blizzcone i sve to. Nisam uspeo da tacno pronadjem koliko je Elite Dangerous kostao, ali u pitanju je 10-20 miliona.

115 miliona je ogromna svota novca i za AAA igre. Pored toga, 5 godina je dosta vremena.

Chris Roberts je screw-upovao. To je moja objektivna procena. Mozda se desi neko cudo, ali na osnovu onoga sto sam procitao i otkrio - ovo je klasicna posledica nerazumnog vodjenja masivnog projekta. Steta.


« Poslednja izmena: 17.10.2016 16:13:24 Ivan »
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Igor

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 3088
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #141 poslato: 17.10.2016 16:14:56 »
Sve to za sc stoji, mislim da su se malo pogubili i preterali sa dodavanjem novih stvari, ali Derek Smart bas nije najobjektivniji kriticar. Od cele te price se svojevremeno podigao prilican skandal. Long story short, covek je godinama pokusavao da napravi igru slicnog koncepta kao SC (Battlecruiser 3000AD, Battlecruiser Millenium, Universal Combat) i mizerno je failovao.

http://www.pcgamer.com/derek-smart-star-citizen/
"Let us think the unthinkable, let us do the undoable, let us prepare to grapple with the ineffable itself, and see if we may not eff it after all." - Douglas Adams

Van mreže Achos

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 2039
  • official teta bester
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #142 poslato: 17.10.2016 18:41:29 »
Los ti je primer Ivane, majku mu poljubim.

Treba imati na umu da je SC krenuo sa pledgom od 5 miliona. Ni u najvlaznijim snovima nisu zamisljali da ce dobiti 2000% te sume. Samim tim su sve te dodatne stvari organizovali u hodu. Iz jedne u drugu i vremenom dodavali nove module. Da li su s time preterali vrlo moguce, al ajde

Iz onoga sto sam ja igrao SC, ako gledamo samo grafiku, sasvim je rame uz rame sa Mass Effectom.
Mass Effect, franzisa koja postoji od 2007. Za taj screenshot su prakticno sve asete imali odavno (osim tog zverka sto napada)

SC screenshot je bez partikla, a ME screenshot ima sve partikle.

Al na kraju krajeva; who cares. Strava je sto ce da izadje nov Mass Effect, strava je sto ce jednog dana izaci Star Citizen. Valjda ce biti dobar, a nadamo se da ce biti odlican.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16217
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #143 poslato: 17.10.2016 20:39:47 »
Al na kraju krajeva; who cares. Strava je sto ce da izadje nov Mass Effect, strava je sto ce jednog dana izaci Star Citizen. Valjda ce biti dobar, a nadamo se da ce biti odlican.

Pa pazi, ako izađe i ne bude vredan uloženih $115mil, onda to jeste problem. Ako se ispostavi da bi bilo koji drtugi tim napravio isto za, recimo $60mil, onda je Roberts ljudima ukrao $55mil. Ako ne svesno i planski, onda kroz katastrofalno vođenje projekta i neodgovorno korišćenje novca (gorepomenuti aparati za kafu od $20k i sl). Što onda baca senku na ceo koncept crowdfundinga. Umesto da bude poligon za generisanje ideja, i ostvarivanje snova, to je onda poligon za mažnjavanje novca od naivčina.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8239
    • Ivan's Blog
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #144 poslato: 17.10.2016 21:48:43 »
Al na kraju krajeva; who cares. Strava je sto ce da izadje nov Mass Effect, strava je sto ce jednog dana izaci Star Citizen. Valjda ce biti dobar, a nadamo se da ce biti odlican.

Pa pazi, ako izađe i ne bude vredan uloženih $115mil, onda to jeste problem. Ako se ispostavi da bi bilo koji drtugi tim napravio isto za, recimo $60mil, onda je Roberts ljudima ukrao $55mil. Ako ne svesno i planski, onda kroz katastrofalno vođenje projekta i neodgovorno korišćenje novca (gorepomenuti aparati za kafu od $20k i sl). Što onda baca senku na ceo koncept crowdfundinga. Umesto da bude poligon za generisanje ideja, i ostvarivanje snova, to je onda poligon za mažnjavanje novca od naivčina.

Upravo. Problem je u tome sto ko se jednom opece, taj ce posle jako paziti kome daje pare, a to znaci da neki projekti nece dobiti sansu.

Ne znam ko je gospodin koji je napisao tekst, sada se nesto kao secam da je bio taj neki lik koji je bio kivan na Krisa Robertsa - ok, onda je pristrasan, sto mozda baca sumnju na njegove motive - ali podatke koje iznosi niko nije osporio i meni deluju kao proverljive cinjenice.

Sto se tice primera, on je iz teksta, nisam ja pravio to poredjenje. Ali jesam hteo da ilustrujem: 115 miliona dolara je ogromna svota para za neku igru. Ok, nisu dobili odjednom, ali jesu ih dobili. Ne mogu da se zale na bilo koga za kasnjenje igre ili eventualne propuste osim na sebe. A oni jos nisu resili ni tehnologiju. Gledam ovaj video i jedan od njih se hvali kako su ubacili cloth na lika i kako je to najlepsi lik koga su napravili. Ej, cloth su ubacili. Potom tema brzo skace na jos jedan segment u kom vidimo kako je Chris Roberts cool posto su ubacili crva u pustinju - haha, prvo su mislili da se sali, ali on je luuuuud i vizionar i nije se salio. I sada imaju crva u pustinji. I lika koji ima cloth fiziku na sebi.

Moja omiljena firma Blizzard je poznata po tome da dugo pravi igre. Koliko smo cekali na SC2. Medjutim, postoji vrlo jasan plan u njihovom developmentu - tehnologiju su prvu zavrsili i napravili temelje. SC2 je imao gotov engine jos pre prve najave, a onda su samo malo tweakovali. Beta je bila dostupna dosta pred izlazak igre. Od kako smo culi za SC2, prakticno svo vreme Blizzard je trosio na balansiranje sistema, podesavanje mehanike i, u poslednjoj godini developmenta - pravljenje contenta kampanje. Ti prosto vidis neki prirodni tok stvari. Jel moze neko da zamisli bilo koga iz Blizzarda da posle pet godina developmenta kaze "jos nije gotovo"? Naravno da moze. A da li moze neko da zamisli bilo koga iz Blizzarda da posle pet godina developmenta kaze "ubacili smo da se plast jedinice leprsa na vetru, a onda je dosao Chris Metzen i rekao - hocu da vidim ogroman Battlecruiser na mapi i prvo smo mislili da se sali, ali onda smo totalno to uradili"?

 
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže DieH@rd

  • Living in 4K HDR
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15472
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #145 poslato: 19.11.2016 12:29:22 »
Evo finog pogleda na neke od capital shipova koje su prikazali [pored dosta drugoga] na streamu proslave 4. godine od zavrsetka pocetne crowdfunding kampanje.



A Chris Roberts je odlucio da malo pretumba odnos tima sa fanovima. Iako su do sada bila jako transparentni sa svojim developmentom [monthly izvestaji od svih studija, metric fucktons of behind the scenes video snimaka na YT kanalu, bas redovno daju nove izvestaje], resili su da jos vise otvore kapije.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/15603-Letter-From-The-Chairman
« Poslednja izmena: 19.11.2016 12:35:41 DieH@rd »

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5123
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #146 poslato: 24.12.2016 11:25:02 »
In a press release issued today, the team at Roberts Space Industries announced they would be moving on from Crytek’s CryEngine in favor of Amazon’s Lumberyard. That means they’ve spent a significant amount of time effectively gutting their game, which is not yet finished, in order to make that transition possible.

Reached for comment at the time, Roberts said that closure would have no effect on the work on Star Citizen.

Star Citizen’s latest update, referred to as the “2.6 Alpha” in today’s press release, will run on Lumberyard. Polygon has reached out to the team at Amazon for more information on the game engine, which is currently still in beta. It is based on CryEngine, and has been used internally by Amazon studios for some time.

http://www.polygon.com/2016/12/23/14062698/star-citizen-amazon-game-engine


I tako...

Van mreže DieH@rd

  • Living in 4K HDR
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15472
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #147 poslato: 24.12.2016 12:22:03 »
Da, nakacili su se vec na AWS [naravno bez gubljenja drasticnih modifikacija koje su vec uradili na CryEngine-u]. Sto se mene tice, ako je posao gotov i nista nije izgubljeno, then I'm all for it.

Par novina sad kada je 2.6 Alpha out:

Alpha 2.6 trailer -
What is Star Citizen -

1,691,768 backera /  $139,192,864

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8239
    • Ivan's Blog
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #148 poslato: 24.12.2016 16:32:47 »
Da, nakacili su se vec na AWS [naravno bez gubljenja drasticnih modifikacija koje su vec uradili na CryEngine-u]. Sto se mene tice, ako je posao gotov i nista nije izgubljeno, then I'm all for it.


Da, posto menjanje engine-a u sred projekta moze da se uradi kako ti dune :D Siguran sam da nista nije izgubljeno :)

Mislim da imaju poprilicno problema sa menadzmentom i planiranjem. Dok to ne izadje, necu im verovati nista - ali hajde da budemo optimisti.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5123
Odg: Star Citizen - nova igra Chris Robertsa
« Odgovor #149 poslato: 24.12.2016 16:55:56 »