Autor Tema: Autodesk Maya 2014  (Pročitano 6174 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16095
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Autodesk Maya 2014
« poslato: 26.03.2013 15:43:23 »
Maya, Max i Softimage imaju novi retardiran logo. Ovo je Maya logo:



Pored toga, evo šta još ima:

http://area.autodesk.com/2014unfold/products/maya.html

DX11 Next Gen viewport. U vieweru se koristi DX11 shader koji podržava sve žive opcije.

Node Editor - kind of like in Blender

Uzeli su i Grease pencil iz Blendera :) Možda je Blender to uzeo od nekog, ali nema veze, super mi je kako mi je sad softver koji sam ranije koristio nekako smešan. Nešto ima užasno loš vibe u celom Autodesk paketu u poslednje vreme. Ili sam se ja totalno promenio. Čak im ni ovaj sajt ne radi kako treba, ono pušta video klipove jedan preko drugog.

Dopada mi se doduše deo oko modeliranja, ima neke zanimljive opcije.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8080
    • Ivan's Blog
Odg: Autodesk Maya 2014
« Odgovor #1 poslato: 26.03.2013 23:10:12 »
Da, i ja sam stekao utisak da su Autodeskovi programi bloated. Ne razumem se dovoljno da ih poredim sa konkurencijom, mada mi je par ljudi koji se vise bave time reklo da su Maya i Max i dalje ispred Blendera i Modo-a po kolicini mogucnosti.

Zanima me, Relja, posto si radio i u Mayi i LW-u i Blenderu - za ove klasicne, modelerske taskove - koji ti je najprijatniji bio za rad?
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16095
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Autodesk Maya 2014
« Odgovor #2 poslato: 26.03.2013 23:37:16 »
Pa Blender naravno. Zašto bih se zadržao na njemu, da mi je Maya bila lakša? Po nivou jednostavnosti i intuitivnosti poređao bih ih: Blender, Lightwave, Maya, Max. Max mi nikad nije legao, ne mogu da objasnim tačno zašto. Rekao bih da sam se na Mayi najduže zadržao, ali da tokom svih tih godina nisam uznapredovao ni blizu onoliko koliiko sam uznapredovao od kad koristim Blender.

Lightwave mi je bio nekako prvi ozbiljniji 3D program posle Real 3D-a na Amigi, ali nikada nisam ovladao modeliranjem i teksturiranjem u njemu. Više mi je bilo super da se igram osvetljenjem i sl.

Maya je fenomenalan program, ali da bi njen pun potencijal otključao morao bi da budeš specijalista u toj oblasti i da dosta radiš ispod haube sa nodovima i matematičkim operacijama. User interfejs je bio i ostao jako ružan. Ne znam zašto to nikad nisu doterali. Ono što mi najviše smeta kod nje je što za najosnovniju stvar moram da klikćem dosta i da otlačim neke stvari koje nisu po deafultu podešene. Sve to jer je napravljena tako da se dosta čačka po njoj, pa se nisu fokusirali na brz prvi rezultat nego na savršen poslednji rezultat. Maya mi je bolja za modeliranje od Max-a u vreme kada sam oba programa istraživao, ali mislim da Max brže daje prihvatljive rendere.

Blender sam preuzeo kad sam shvatio koliko brzo mogu da izbacim potpuno lepe rendere za potrebe dizajna, nefotorealističnih animacija i sl. Za ono čime se ja bavim je fenomenalan. Nikad ne razmišljam gde da kliknem, nekako sam naviknut na interfejs i uvek znam kako da postignem nešto što hoću.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8080
    • Ivan's Blog
Odg: Autodesk Maya 2014
« Odgovor #3 poslato: 27.03.2013 08:18:20 »
Meni je Modo ubedljivo najlepsi vizualno (mislim, interfejs) a i cini mi se da je dobro osmisljen. Svidja mi se sto ima modelovanje slicno kao u Zbrushu.

Blender mi je nesto posebno - deluje mi moderno - ne zbog UI-a i mogucnosti, vec zbog cele ideje, zato sto je "free". Da se razumemo, to mi je dobro ne zato sto hocu da dobijem nesto za dz. Besplatni programi na duge staze mogu da ispadnu skuplji od placenih (zbog kvaliteta, recimo) - ali na Blender ni ne gledam kao na besplatni program, vec na neki community effort, na moderni nacin finansiranja i razvoja, na nesto sto ima sansu da uzdrma usporene dzinove. I drago mi je da je super.



www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16095
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Autodesk Maya 2014
« Odgovor #4 poslato: 27.03.2013 10:53:05 »
Upravo tako. Ima taj communiti koji ga žešće gura napred. I kao što sam rekao više puta, izlaze nove verzije na svakih nekoliko meseci, a je jednom godišnje ili ređe kako ide sa ovim gigantima.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16095
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Autodesk Maya 2014
« Odgovor #5 poslato: 27.03.2013 11:17:47 »
Da ne bude da prebacujem temu na Blender, evo nekih videa o Mayi 2014.