Autor Tema: New in Blender  (Pročitano 9787 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
New in Blender
« poslato: 22.01.2013 18:35:55 »
Ovde možemo da ređamo novine koje se pojavljuju iz verzije u verziju. Evo šta sam pronašao da naas čeka u 2.66 verziji. Ovaj matcap mi deluje preterano za vizualizaciju materijala tokom modeliranja.



"Matcaps" are images mapped on a normal, rendered using GLSL. It provides a quick way to define visible material properties for modeling and sculpting. Because Matcap rendering fully bypasses Material shader code (it is just a few lines of GLSL code), it's a very fast rendering option for modeling.

In Blender it has been added as follows:


Matcap drawing is an extension of "Solid" drawmode, and only visible for this mode. The option is in the 3D Viewport "Properties" region, in the "Display" panel.
When you enable it, only the Active Object will draw using the indicated Matcap. Edit Mode and Sculp tMode will draw this too.
This way you can use it to visualize selected Objects better. An option to draw everything in a viewport with a single Matcap has not been added, it looks too messy for bigger scenes.
The selected Matcap is a setting per 3D Viewport editor. This way you can have multiple views drawing different Matcaps.
« Poslednja izmena: 22.01.2013 18:38:06 Relja »

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #1 poslato: 21.02.2013 14:42:09 »
Izašao Blender 2.66!

Od novosti tu je onaj matcap koji sam pominja, ali takođe i Cyvles Hair renderer i što mi je nekako najbitnije, materiel preview za Cycles materijale. Malo kasnije ću da napravim detaljniji prikaz novina.


Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #2 poslato: 21.02.2013 20:36:22 »
Napisao sam neki članak na ovu temu:

http://www.photontide.org/blender-2-66-2/

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8235
    • Ivan's Blog
Odg: New in Blender
« Odgovor #3 poslato: 03.03.2013 20:17:26 »
Ok, razmisljam da onako, kad stignem, naucim jos jedan 3D program - volim da ucim nove programe i mislim da mi ne bi bilo tesko, a treba mi brz nacin da napravim par 3D modela i u OSX-u. Max je, nazalost, Win only.

Odlucio sam da pocnem malo da ucim jedan od dva programa: Modo ili Blender. Sad, Modo mi se poprilicno svidja kako izgleda, ima bas lep user interface i na poslu ga jedan modeler koristi i deluje mi dosta intuitivno. S druge strane, Blender je free - pa ako ikada odlucim da idem "full legal" - to ce da mi koristi.

Moram da priznam da bas nisam previse odusevljen ovim radovima u "best blender artwork" sekciji (ima par dobrih), s druge strane, Blender postaje sve popularniji i bolji, verovatno pravi radovi tek dolaze. Modo, s druge strane, iako nije mocan kao Max i Maya ima vrlo dobre modeling alatke, vajarske metode, itd - i generalno proizvodi neke vrlo impresivne radove.

Uglavnom, nista - eto - neki komentar? Verovatno cu uciti Blender, ako nije previse konfuzan, ali eto, cisto da jos jednom procitam kako ga Relja hvali pa da nemam vise nikakvu dilemu :) Da, povodljiv sam!
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #4 poslato: 04.03.2013 10:26:18 »
Blender mi je jako čudan zbog jed ne stvari: U proteklih dve godine bukvalno je dostigao Mayu i Max u gomili stvari. Nema veze što je free, oduševljava me koliko brzo napreduje i probija se kao alatka koju počinju profesionalci da koriste.

Modo je, koliko ja znam fenomenalan program za modeling, ali imam osećaj da mu vreme prolazi, dok Blenderu vreme dolazi. Na svakih par meseci dođe nova verzija koja donese onoliko izmena koliko je Maya na primer imala ranije na svakih godinu dana.

Još uvek ima neke mane, ali te mane daleko nadoknađuje pozitivnim aspektima. Ako planiraš da počneš da ga učiš, najpre pogledaj nekoliko tutorijala na www.blenderguru.com. Nemoj da se trudiš da učiš, samo gledaj kako lik radi. Odličan je i temeljan i po meni ima najbolje tutorijale na netu iako ih nema mnogo. Onda pređi na blendecookie.com gde mislim da imaš neke početničke tutorijale, mada meni nikad  nisu bili potrebni.

Što se tiče slabašnijih Blender radova, to je čisto do artista. Najbolji artisti i dalje koriste Mayu ili Max (mada vidim da i Max polako odumire). Ljudi koji koriste Blender su statistički i dalje početnici ili hobisti.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8235
    • Ivan's Blog
Odg: New in Blender
« Odgovor #5 poslato: 04.03.2013 20:49:58 »
Hvala na savetima - Blender it is! Ne znam kada cu krenuti da ucim, ali svakako planiram bar osnove da predjem.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže ivica

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 4377
    • The Art of Kendo
Odg: New in Blender
« Odgovor #6 poslato: 05.03.2013 16:17:41 »
Get a rendered room you two! :D
Movies, films and movies - Watching movies and writing about them

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #7 poslato: 08.03.2013 07:57:22 »
Pixarov naučnik kaže:

Now, says DeRose, open-source software like Blender can do almost everything Pixar's software can do. Last summer, Pixar even open-sourced its subdivision surface code library. "We had a competitive advantage for ten years," DeRose says, "but now we get more value by letting everyone contribute."

Pixar's biggest competitive advantage now is its ability to use this math-driven technology not to make better shapes but to tell better stories. DeRose and Pixar aren't sitting on their laurels. "Somewhere out there, a brilliant kid and their friends are working in their garage" using and improving on tools like Blender, DeRose tells the assembled children and adults at MoMath. "They will be the next Pixar."

http://www.theverge.com/2013/3/7/4074956/pixar-senior-scientist-derose-explains-how-math-makes-movies-games

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #8 poslato: 08.05.2013 19:03:14 »
Izašla verzija 2.67



Nisam presrećan oko novog splash screen-a, ali kao i uvek ima dosta novina, a u ovoj verziji su najvažnije po meni:

Linijsko renderovanje sa gomilom podešavanja za crtane filmove, tehničke crteže ili arhitektonske vizualizacije.

SSS shader za Cycles renderer. Nažalost radi samo u CPU renderingu kao i Hair iz prethodne verzije.

3D printing toolset za pravljenje modela za 3D štampanje.


Evo nekih zanimljivih upotreba linija:




Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #9 poslato: 20.07.2013 11:34:31 »
Izašao Blender 2.68.

Od meni bitnih novina, sada je moguće renderovati kosu i krzno u Cycles-u sa GPU-om (experimental), poboljšana je simulacija dima u smislu da se sada jako brzi izvori dima renderuju dobro (nisam testirao, ali ranije kad sam imao česticu koja se jako brzo kreće, za sobom je ostavljala samo male blokove dima koji imaju jako velik razmak među sobom), kao i gomila modeling tool-ova, pre svega grid fill tool. Takođe su ubacili i neki addon po imenu Texture Atlas koji bi trebao da bejkuje komplet lightmape i teksture u celoj sceni, ali to tek treba da istražim.

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #10 poslato: 04.10.2014 20:32:32 »
Izašao Blender 2.72:



Od najvažnijih novina, sada Cycles renderuje Volume Scatter i Subsurface Scattering na GPU podešavanju, a ono što meni dosta znači, jer radim za nekog klijenta kojem je baš bitno da bude sve u Blender Internal engine-u: sada se render preview u Blender Internal rendereru prikazuje kao i Cycles.... low rez first, incremental refining...


Van mreže Milan_St

  • Recruit
  • *
  • Poruke: 25
    • Milan Stankovic - portfolio
Odg: New in Blender
« Odgovor #11 poslato: 07.10.2014 23:55:46 »
Ja jedva cekam da pored ostalih novina probam texture painting, bas vidim da su dosta toga dodali...

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.72/Painting

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #12 poslato: 08.10.2014 00:44:33 »
Dodali su fill opciju sa gradijentom. To je najbitnije. I nove ikonice za razne modove crtanja.

Van mreže DieH@rd

  • Living in 4K HDR
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15461
Odg: New in Blender
« Odgovor #13 poslato: 15.02.2015 20:17:37 »
Japanese artist Toshihiro Kushizaki has released the Pixel Art Shader: a free Blender shader that should convert any 3D model into old-school pixel art.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=992723







Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16207
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: New in Blender
« Odgovor #14 poslato: 16.02.2015 10:56:06 »
:D Fenomenalno. Sad ću da isprobam :)