Autor Tema: Blender 2.8  (Pročitano 5119 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8142
    • Ivan's Blog
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #15 poslato: 25.10.2019 14:25:17 »
Jeste, i bas se uneses, proleti vreme ko blesavo kada se uzivis u modelovanje.

Jes probao da vajas. Sto se mene tice, dosta je dobro jel.
Mada ti radis zBrush.. al taman mozes da das poredjenje onda :)

Nije lose, ima da se nabave i dosta slicnih cetkica. I rade svasta ljudi u njemu, dosta dobre sculptove. Ali, Zbrush je tu ipak dosta bolji. Zbrush je lud program.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16131
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #16 poslato: 25.10.2019 16:28:58 »
A ja baš na Blender Konferenciji sada. Jesi probao nešto s greace pencile-om Ivane? Ono gde crtaš po 3D prostoru .

Van mreže DieH@rd

  • Living in 1080p
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15369
  • :-/ Prosuo sam sok na tastaturu... :-/
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #17 poslato: 25.10.2019 17:10:34 »
Bilo bi super da vi 3D modeleri probate Dreams, pozeljno sa Move kontrolerima. Potencijal za kreativnost je bas oslobodjen fokusom na 3D sculpting i rendering non-poligon objekata.


Za divno cudo, co-kreator MM studija je potvrdio da postoji sansa da Dreams stigne na druge platforme, pa eto, mozda stigne jednog dana i na PC.

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8142
    • Ivan's Blog
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #18 poslato: 26.10.2019 08:37:34 »
A ja baš na Blender Konferenciji sada. Jesi probao nešto s greace pencile-om Ivane? Ono gde crtaš po 3D prostoru .

Da, znam, pratim te na twitteru :)

Greace pencil jos nisam probao, vidim da neka cuda s time prave mada mi nije bas jos skroz jasno sta je to, tacno. 2D crtanje u 3D prostoru? Moracu da chekiram svakako.

Inace, jos malo sam radio, navikavam se na program i zaista je dobar.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8142
    • Ivan's Blog
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #19 poslato: 26.10.2019 08:38:43 »
Bilo bi super da vi 3D modeleri probate Dreams, pozeljno sa Move kontrolerima. Potencijal za kreativnost je bas oslobodjen fokusom na 3D sculpting i rendering non-poligon objekata.

Sta znaci “rendering non-poligon objekata”?
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže Relja

  • Administrator
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 16131
  • ALL HAIL MEGATRON!
    • http://www.photontide.org
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #20 poslato: 26.10.2019 12:20:53 »
Ne znam tačno šta DieH@rd misli, ali na primer u Blenderu imaš te objekte koji nisu poligoni i ne renderuje ih deo programa koji renderuje objekte sastavljene od poligona. Najbolji primer su možda strands. Tj. kosa, trava i sl. Oni često nemaju nikakvu geometriju, samo podatak o krivoj i debljini. Isto tako voxeli nisu poligoni. Voxeli su kao 3D pikseli, praviš stvari kao od atoma koji naravno nisu sitni kao atomi, ali dovoljno mali da iz daljine prave neki objekat ili površinu na realističan način.

Van mreže DieH@rd

  • Living in 1080p
  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 15369
  • :-/ Prosuo sam sok na tastaturu... :-/
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #21 poslato: 26.10.2019 13:24:39 »
Dreams koristi neki sistem pravljenja "oblaka tacaka" na koje se nakace "splats" [recimo da su kao sprajtovi], uz mogucnost pravljenja novih "medju tacaka" ako zoomiras blize na objekat. Kreacija itema se svodi na modifikaciju tih oblaka tacaka preko dodavanja/oduzimanja volume-a, uz dodatne alatke za menjanje povrsine objekata. Rezultat je engine koje moze da izgleda bas "painterly".

Media Molecule developeri su odrzali par tech talk-ova o razvoju svog engine-a.

Novi itemi se prave ili bas sculptingom


Ili jednostavnim copy/pastingom objekata u nove celine


Mozda najzanimljivija stavka je sto se sve modeluje u 3D prostoru, kreacije se prave sa motion-tracked gamepadom ili sa motion-tracked wand kontolerima pa se treba navici da ono, ne pomeras samo misa desno-levo-gore-dole, vec pomeras ruke u slobodnom prostoru. Bice jos ludje kada stigne VR podrska, vec je imaju i koriste in-house al nisu je pustili javno. Onda ce moci ne samo sculpting/level creation u VR-u, vec i igranje VR kreacija.


Kada igra ucitava nivo, ona na brzaka "ponovi sve poteze i tools/efekte koji korisceni da se taj nivo napravi". Fajlovi za nivoe su zbog toga jaaako mali, ucitaju se za par sec, a engine preferira da se iskoristi sto manji broj objekata u pravljenju velikih nivoa [pa te objekte kopira zilion puta u finalnu formu].

Engine naravno podrzava i full scripting, audio editing, animacije, podrsku za maltene koji god hoces zanr. Kompletno sve sto je potrebno za igru se moze napraviti unutar Dreams-a, bez pomoci PC-a.


Jos par primera pravljenja nivoa:
Spoiler: ShowHide








I par primera community nivoa:


« Poslednja izmena: 26.10.2019 13:28:53 DieH@rd »

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8142
    • Ivan's Blog
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #22 poslato: 27.10.2019 17:05:12 »
Zanimljivo ovo deluje i morao bih da probam, mada nisam siguran koliko je efikasnije od nekog programa za vajanje koji koristi tradicionalne alatke. Mislim, ocigledno ovi ljudi demonstriraju da moze svasta tu da se pravi, ali ne znam jos koliko je to optimalno za produkciju - mozda se MM fokusiraju da naprave bas neki 3D softver, bilo bi vrlo interesantno. Ono, da unesu neku revoluciju u to polje - ali onda bi morali bas tome da se posvete. Mozda i hoce.

Jedna stvar koja me odbija od tih VR sculpting programa i ovog ovde je sto ne mogu da zamislim da 8 sati dnevno drzim ruke u vazduhu drzeci kontrolere da bih vajao. Pa to je nemoguce, nemam pojma kako to ovi ljudi uspevaju i da li uopste uspevaju (mozda odmaraju ruke na svakih 15 min, ne znam). Takodje, ne mogu da zamislim da je ruka dignuta u vazduhu jednako precizna kao ruka oslonjena fizicki o nesto.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5082
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #23 poslato: 28.10.2019 23:14:20 »
Zanimljivo ovo deluje i morao bih da probam, mada nisam siguran koliko je efikasnije od nekog programa za vajanje koji koristi tradicionalne alatke. Mislim, ocigledno ovi ljudi demonstriraju da moze svasta tu da se pravi, ali ne znam jos koliko je to optimalno za produkciju - mozda se MM fokusiraju da naprave bas neki 3D softver, bilo bi vrlo interesantno. Ono, da unesu neku revoluciju u to polje - ali onda bi morali bas tome da se posvete. Mozda i hoce.

Jedna stvar koja me odbija od tih VR sculpting programa i ovog ovde je sto ne mogu da zamislim da 8 sati dnevno drzim ruke u vazduhu drzeci kontrolere da bih vajao. Pa to je nemoguce, nemam pojma kako to ovi ljudi uspevaju i da li uopste uspevaju (mozda odmaraju ruke na svakih 15 min, ne znam). Takodje, ne mogu da zamislim da je ruka dignuta u vazduhu jednako precizna kao ruka oslonjena fizicki o nesto.

VR 8 sati dnevno je gore od fabrickog rada '30-ih... Dobro, malo preterujem, ali da - VR kontroleri, kakvi su danas, su uzasno neprakticni za duzi precizioni rad. Slicno je kao i touch i pen work na tim gigantskim touch/whiteboard displejima - izgleda vrlo cool prvih 5 minuta, a onda ti otpadne ruka. Ne kazem da ne moze da se uradi bolje, ali zasad smo daleko od toga.

Najblize sto sam ja video sto stvarno moze da se koristi ceo radni dan je bio ZVR displej (da, znam, HP stuff, ali ne spominjem zbog toga). https://www.amazon.co.uk/HP-Displays-Virtual-Reality-Display/dp/B01C60BAHS



Em ne otpada glava, em ne otpadaju ochi, em ne otpadaju ruke. Downside... Skupo je. Sa veliko S Skupo. "Kako postici da Cintique izgleda kao value alternativa" Skupo.
« Poslednja izmena: 28.10.2019 23:17:53 bear »

Van mreže Ivan

  • Urednik
  • Dominator
  • ****
  • Poruke: 8142
    • Ivan's Blog
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #24 poslato: 29.10.2019 15:01:38 »

Najblize sto sam ja video sto stvarno moze da se koristi ceo radni dan je bio ZVR displej (da, znam, HP stuff, ali ne spominjem zbog toga). https://www.amazon.co.uk/HP-Displays-Virtual-Reality-Display/dp/B01C60BAHS




Jel to kao nosi AR naocare dok crta? To bi moglo da bude resenje mozda, AR, a radis po povrsini. Mada, opet, deluje mi kao resavanje problema koji ne postoji (ne mislim ovo HP, vec generalno bilo kakav VR sculpting) - nije da kao ti razni sculpting programi i programi za modeliranje ne rade posao sasvim efikasno. Olovka je, ipak, nesto sto ljudi koriste vekovima - i sama cinjenica da ne samo da je prezivela digitalnu eru, vec je postala sastavni deo modernih kompjutera (Surfasi, Ajpedi, ostali) - mi govori da je to poprilicno dobro resenje.

Po meni AR vise moze (i verovatno ce da bude) alatka za pregledanje toga sto je napravljeno, ili tokom rada, kao sto mi se cini da ovaj HP uredjaj radi.
www.madheadgames.com
facebook.com/madheadgames
twitter.com/madheadgames

Van mreže bear

  • Dominator
  • *****
  • Poruke: 5082
Odg: Blender 2.8
« Odgovor #25 poslato: 30.10.2019 01:21:02 »
Naočare su za 3D (da ne kažem bioskopske). Nisam siguran jel' ovo tehnički AR ili ne...

Ja ga zovem fishtank VR - displej prati položaj očiju/glave i u suštini menja projekciju on the fly, pa imaš osećaj da je taj ekran kao neki prozor u VR svet, možeš da gledaš iza objekata, sa strane (malo podseća na super-high-def verziju onih 3D razglednica ko se seća), etc, plus naravno da interagujes sa tom 3D olovkom koja je mnogo preciznija od VR kontrolera. Plus je što je projekcija limitirana na displej (taj AR aspekat, mozak em može da se odmori, em možeš da pričaš sa ostatkom svemira, da ne kažem ljudima, a ne da budeš zarobljen u znojavom headsetu). A pošto su te naočare pasivni polarizatori, jako su lagane i ne smetaju pri radu (ima ih i u verziji sa dioptrijom).

Mislim Da je previše skupo za "običan" artist work, što je IMO i razlog zašto gaming VR headsete prepravljaju u to (jer je to mnogo više mainstream, pa je HW dostupniji). Mislim Da bi inače za aplikacije tipa Blender (u suštini bilo gde gde imaš 3D viewportove) bilo super primenljivo.