Početak (Inception)

Uznemiravajuće je koliko malo poznajemo čin u kom svako od nas provede gotovo trećinu života. Osim fiziologije spavanja, sami mehanizni snova su nešto što nam, baš kao i sam čin, konstantno beži.

Svet umetnosti je, međutim, već hiljadama godina fasciniran procesom sanjanja i sadržajem koji putem njega stvaramo.

Kao malo dela 7. umetnosti pre njega, INCEPTION uranja u snove punom parom. U svetu koji je režiser Nolan osmislio, ljudi mogu da ulaze u tuđe snove, stvaraju lažne, uzimaju ili ostavljaju informacije. Leonardo DiKaprio tumači Koba, čoveka koji krade podatke putem snova. Kada mu bogati biznismen predloži novi, teško ostvarljiv posao, Kob prihvata i okuplja tim.

Genijalna stvar u vezi POČETKA jesti Nolanov talenat koji žonglira žanrove filma-pljačke, trilera i čiste akcije, držeći ih sve vreme u naučno fantastičnom okruženju tako dobro da se granice između njih tope. Umesto stavljanja fokusa na misteriju i nestvarnost, film postavlja jasna pravila i drži se podalje od jeftinih obrta; INCEPTION nas poziva na putovanje zajedno sa akterima, i to putovanje dostavlja u potpunosti.

Kao kratka priča, film bi bio sjajan. Međutim, Nolan ujedno pruža i audio-vizuelnu estetiku koja odmah hvata gledaoca. Predeli snova su oštri i jasni baš kao savršeno skrojena odela likova, a fantastična orkestarska muzika boji te neljudske svetove dinamikom. Umesto bizarnog šarenila viđenog u filmu THE CELL, INCEPTION uglavnom izgleda obično, što dodatno podvlači zaista neobične stvari.

Takođe, veoma bitno, film poseduje neopipljivu nepretencioznost koja mi je strašno nedostajala u THE DARK KNIGHT.

Prelepo, zabavno i intrigantno ostvarenje koje dolazi jednom godišnje. Predviđam mu Oskare, i to one velike.

Ukoliko želite da pročitate još recenzija bacite pogled na autorov blog TV Program i Film.

Komentari: