Tomb Raider
Nov Tomb Raider je konačno u našim rukama. Vredelo li ga je čekati…? Hell yeah!
Kada sam čuo vesti da studio Crystal Dynamics planira reboot serijala Tomb Raider, mislim da sam bio jedan od mnogobrojnih gamera koji su glasno uzviknuli: WTF….? Mislim, to su već jednom uradili sa igrom Tomb Raider Legend, koju su pratila dva vrlo dobra nastavka, Anniversary i Underworld. Iskreno, zaista nisam bio za ovu opciju. Uživao sam u svim igrama do sada i nisam video validan razlog da studio posegne za ovakvim rešenjem. Međutim, rizik se itekako isplatio, jer u rukama imamo najbolju Tomb Raider igru do sada.
Mlada Lara Croft, svršeni student arheologije, željna avanture i novih saznanja, ukrcava se na brod Endurance sa starim prijateljem njenog oca Conrad Rothom u potrazi za dokazima o izgubljenim kraljevstvom Yamatai, koje je nekada zauzimalo deo teritorije Japanskog Carstva. Međutim, oluja kakvu do tada nisu videli, lakoćom uništava brod i ostavlja nekolicinu preživelih nasukane na nepoznato ostrvo unutar Zmajevog Trougla, istočno od Japana. Tu nevolje ne prestaju, već počinju. Lara će biti suočena sa neviđenim užasima, ali će otkriti svoju unutrašnju snagu za koju nije ni znala da poseduje.
Već od samog početka igre Lara biva izudarana, spaljena, nabodena i umalo silovana. Sve ovo samo još više učvršćuje Larinu odlučnost da spase sebe i svoje prijatelje od ludih kultista koji vladaju ostrvom, ali i mračnih natpirodnih sila koje deluju u pozadini. Emotivan naboj kojem je izložen igrač, potpomognut sjajnom glumom mlade Britanske glumice Camille Ludgington, je neverovatan. Lara nikada nije delovala životnije, bilo da istražuje drevne grobnice, penje uz litice ili je u borbi prsa u prsa sa fanatičnim kultistima.
Da, akcenat igre jeste najčešće na akciji, što nov Tomb Raider čini da liči više na čuveni Uncharted serijal, nego na Tomb Raider. I to je dobra stvar. Akcija je zaista na momente suludo dobro odrađena. Igra će često od vas u tim momentima zahtevati da pritisnete određene tastere kako bi spasli našu heroinu od eminentne opasnosti. Prošle igre su imale prilično problema sa akcijom dok je ovde taj problem skoro u potpunosti rešen. Lara inicijalno ima na raspolaganju luk i strele, dok se kasnije kako napredujete, njen arsenal povećava sa pistoljem, sačmaricom i automatskom puškom. Sva oružja se nadograđuju kroz nalaženje materijala koji se nalazi raštrkan na lokacijama po celom ostrvu. Npr, izolir traka će se iskoristiti za slepljivanje dva magacina za metke, čime će vreme za reload biti značajno umanjeno. Upaljač će joj služiti za zapaljive strele, itd.
Sistem levelovanja je odlično razrađen, omogućavajući igraču da postepeno dobija sve bolje i bolje sposobnosti, sto pomaže Lari da se recimo bolje snalazi u prirodi (orijentiring, kartografija) ili brutalno obračuna sa posrnulim protivnicima na različite načine. Ovome doprinosi i solidan broj opcionih grobnica koje svakako treba obići i gde se s vremena na vreme pojave vrata koja nije moguće otvoriti ili razneti dok Lara ne stekne sposobnost za tako nešto, što tera igrača da se vrati na spomenuto mesto.
Širom ostrva se nalaze, nekad očigledna, nekad skrivena, dokumenta i dnevnici brodolomnika koji su se takođe obreli na ovom ukletom mestu, što daje dodatne informacije o poreklu misterioznog entiteta koji vlada vremenskim prilikama i ne dozvoljava nikome da ga napusti. Ovo naravno još više doprinosi kvalitetu priče koja je zaista na visokom nivou. Na zalost, stiče se utisak da ona pomalo gubi momentum u poslednjem aktu, jer konačno objašnjenje nije zadovoljavajuće kao sam tok priče. No, ovo nipošto ne treba nekoga da odvuče od kupovine ove fantastične igre, jer u rukama imamo zaista pravi dragulj i početak novog serijala za kojeg se nadam da će doneti puno kvalitetnih nastavaka. A biće ih sigurno.
Komentari: